Kost iFokus

Kost

Etikett: kostvidsärskildabehov
Läst 1700 ggr
[luneri]
0

De sista 5 kilorna

De sista kilorna är de tuffaste har jag precis fått uppleva. Just nu väger jag 53 kg och är 153 cm lång. Den senaste månaden har jag inte alls gått ner i vikt!

Känns som att jag fastnat.

Någon som har bra tips på hur man kan göra för att tappa de sista 5 kilorna?

eftersom jag har den kroppstypen med lite mer fett på lår och mage så vill jag egentligen helst gå ner i vikt på dessa ställen, men jag antar att det inte går att punktförbränna. Men om det går finns det några tips på träning eller så för att iaf få benen att se lite mer vältränade ut istället för feta?

Karmatarerskanise
0

Situps och bänkpress är mitt tips. Då blir du fastare vid dina "problem områden".

Hausswolff
0

Det är vanligt att man stannar upp i sin viktminskning då och då, det är naturligt. Kroppen håller gärna fast vid just bukfettet och fettet runt stuss och lår så det kan ta tid innan det släpper. Håll fast vid din diet (om du har en sådan), drick mycket vatten (det rensar ur) och rör på dig. Motion i sig har ingen inverkan på vikten, men det är alltid bra att röra på sig. Inte heller kan man punktbränna fett, men muskler kräver mer energi och påverkar således din förbränning.

Dessutom kan just bukfett vara envist pga stress, men det är kanske inte fallet här.

Lycka till! Glad

Calmare
0

Som #1 och #2 skriver… Vill bara tillägga att det kan vara en idé att undvika insulinpåslag, eftersom hormonet Insulin är anabolt. Det vill säga det verkar uppbyggande och förhindrar fettförbränning. Glad