Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1631 ggr
Zabbio
0

Hur ofta använder ni ugnen?

Tänker främst vid matlagning (dvs inte för att bränna lera eller baka bröd :P)

Själv använder jag nästan bara ugnen sedan jag flyttat hemifrån.. jag vet inte var det kom från för jag har alltid växt upp med stekt mat (+ kokt potatis typ :P) så jag har inte precis vants vid ugn..bara blev så.

Finns det nackdelar eller fördelar med att steka i ugn jämfört med tex stekpanna? Näringsmässigt? Gissar att det kostar lite mer el..:/

Vad och hur använder ni ugn? Förutom att bränna skulpturer i den så är det mest kött jag lagar i ugnen.. lägger på lite hemmagjord grillolja (matolja, soja, kryddor ofta citron) och in med den bara. Ibland lite potatis eller rotfrukter i samtidigt, och numera försöker jag få i mig lite grönsaker med via tex ångkokning. Snabbt, enkelt, gott och jag bara stoppar in och gör nåt kul så länge :D

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Lorita
0

ugnen använder jag flera gånger i veckan, innan vi renoverat köket så gick det nästan ett halvår då jag bara lagade mat i ugn eftersom plattorna på spisen inte fungerade.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Calmare
0

Igårkväll blev det klassisk kladdkaka… yummy! Flört

Branneli
0

Ugnen används för matlagning & bakning….flera gånger i veckan Flört

Tatsja
0

Ugnen använder jag ofta i både matlagning och till bakning. Lättare att göra stekar och så vidare, sen sköter det nästan sig själv till skillnad om man har det i stekpannan på spisen

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sehvrin
0

Använder ugnen alldeles för sällan och vanligtvis till bakning. Att laga mat i ugnen är ju egentligen mycket smidigare än att laga den på spisen, fast det känns som om det tar mycket längre tid Obestämd

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Zabbio
0

Intressant läsnin :P

#5 Jag har en liten stek inne 20-25 minuter på 200°, ungefär samma tid det tar för mig att fixa ''vanlig'' middag med potatis eller ris osv..fast så behöver ju ugnen bli varm också och det tar ios en liten stund..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Maria
0

Flera gånger i veckan och då tillsammans med "plattorna" för en komplett måltid så att säga…

/Maria