Jag har köpt dramaten
eftersom jag självscannar så tyckte jag det skulle vara bra, med en dramaten också 
Jag vet att det är tant varning
men det kanske är dags att bli tant då 
Då har jag varit tant flera år
Köote en jättefin "dramat" på loppis för 50 kronor och den har jag använt så mycket.
/Maria
Jag skaffade en dramaten efter min bröstcanceroperation när jag var 34. Så jag var nog rätt tidigt ute!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus

Skönt att höra att fler har köp, jag köpte min på ÖoB den längst ner på sidan, den rullade väldigt lätt 

En fråga, vad är en dramat?
Ha en bra dag! // Pernilla
Det är en sådan där "väska på hjul" som gamla tanter har
och som lite vitsigt kallas för "dramat" (Alltså dra maten)
/Maria

#5 det är en väska/kasse på hjul som "tanter" har när dom handlar och dra hem maten i, titta längs ner på min länk 
Men det är ju praktiskt! =)
Ha en bra dag! // Pernilla

Jag vill ha en sån! Det är ju hur coolt som helst. Men det har inte blivit av att skaffa nån för de är lite knepiga att få med på motorcykeln…

Tar bort dubbelinlägg… man ska inte spamma i onödan.
#9 Du får väl hänga på den som ett "släp" och köra extra långsamt
/Maria

#11 - Hahaha! Tro mig, jag har funderat på det!
Men mc + långsamt = lite menlöst. 
När vi var utan bil ett tag, så hade vi två stycken dramater. Vi fick i 15 kilo hundmat i den ena. Mycket praktiskt och sparar armar och rygg mer än att bära på tunga kassar.
Tyvärr finns det en del som ser ner på en när man kommer. Så gammal är jag inte, är ofta argument mot dramaten.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag har ALDRIG varit med om att någon ser ner på mig och min dramat.
Här i stan ser man både gamla som unga med dessa väskor på hjul. Fast från början så var det väl mest "gamla tanter" som fattade hur praktiska dessa var
/Maria
Tyvärr så såg många ner på en om man hade en dramaten. Men detta hände på 80-talet
Väl mött, Tatsja
#15 Det är väl väl att det har ändrat sig.
Jag tror förresten dagens ungdomar är mycket mer öppna för det som är "retro"
/Maria

Det känns skönt. Men än idag har folk fördomar. Märker det ofta, bara för att jag går med rollator.
Väl mött, Tatsja
Kanske ska skaffa en, är ju tungt att gå från parkeringen till lägenheten när man storhandlat…
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Mycket praktiskt. Rymmer otroligt mycket. Hela 15 kg hundmat.
Väl mött, Tatsja