Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1704 ggr
Lorita
0

Snabbare än ris, enklare än potatis

Sehvrin
0

Av de de radade upp har jag testat couscous, bulgur, quinoa och bovete (helt)

Qinoan blev jag lite besviken på, eftersom alla sa att den smakade så gott och speciellt, men annars var den helt ok, lite kul konsistens och så.

Bovete kommer jag tyvärr inte äta igen, då jag mistänker att jag är smått allergisk mot det (kändes konstigt i munnen de gånger jag ätit det, småkliade typ)

Bulgur och couscous använder jag nästan lika mycket som pasta (vilket iofs inte är särskilt mycket…. jag äter mest ris)

Jag gillar dock att testa på nya saker med mat, så om grynen finns till bra pris ska jag nog ta och testa fler sorter.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Lorita
0

Matvete det har vi ofta hemma, Couscous har vi också i bland jag tycker det är lite svårt att få bra konsestens på. Bulgur har vi en påse i slaveriet, som vi tyvärr inte provat än.

Kliar bovetet då kommer nog även matvete att klia i munnen, annars är det lätt och gott tycker jag.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Hennum
0

*putt*

Bulgur är det bästa som finns. jag ÄLSKAR bulgur! det går så fort och kan stå i kylen utan att bli äckligt.

har ett underbart recept på en bulgursallad med spenat o parmesanost som jag inte har i huvet.

Det är oxå gott med bulgur till halloumi. Jag skulle kunna leva på bulgur, halloumi och sallad hur länge som helst. kan inte ens komma på något utom bulgur som skulle kunna passa riktigt bra till halloumi. Dom är som gjorda för varandra :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

CarolineO
0

Kräsen fegis som jag är vågar jag inte köpa hem & prova, men smakar gärna när det bjuds.    kanske därför jag inte testat mer än couscous & bulgur.    Jag fastnade för bulgur.
En kollega rekomenderade bovete…

Fruttisen
0

Äter i princip bara quinoa! :)

Lavine
0

Bulgur tycker jag är bra. Toppen att fylla ut en matsallad med.

Sukram
0

bovete och matvete är inte besläktade så matvete behöver inte "klia" eller ge någon reaktion hos någon som inte tål bovete.

kerre
0

älskar mathavre det går åt mycket till variation för pasta och ris hemma, smakar lite sött och passar min sambo bra som tycker att quinoa inte mättar särskilt länge. annars quinoa i salladen eller gröten är gott =)

Jennifersthlm
0

matvete är sååå gott!!!

JMax
0

Jag äter mcket bulgur, couscous o quinoa i veckorna eftersom jag äter ute med jobbet men jag har aldrig provat att göra själv…kanske är dags att prova det

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Zabbio
0

#2 Slaveriet? :P

Hur gör man med bovete? Samma som ris o pasta? var köper man det - har aldrig sett det på ica..har aldrig letat heller iofs :P

Ska kanske läsa artikeln..hm.. :3

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Maria
0

Jag älskar quinoa, både röd och "vit" och använder det mycket.

/Maria

[Anega]
0

Jag försökte poppa amaranth, har läst nånstans att det går. 25% av dom jäkla små kornen blev pyttegulliga popcorn (eller heter det popamaranth?) resten blev brända. Kokt amaranth smakade rätt trist. Men de andra grynen är goda, förutom bovete. Nakenhavre är nåt annat jag kan rekommendera. Mycket gott.