Motionscykel
Jag ska gå ner i vikt. Och har börjat cykla en gång om dagen i 30 min. Min pojkvän påstår att det ger bättre resultat om man cyklar två ggr om dagen. Ska jag göra det, eller funkar det med en gång?
Kommer med tiden öka tiden till 45 min, men just nu är jag i så hemsk form så jag inte klarar av mer.
Här inne var det inget folk ju ….
Visst finns det folk här inne och en del är här jämt och andra lite då och då.
Eftersom du säger att du inte är i form riktigt än så tycker jag att du ska fortsätta att cykla en gång om dagen. Dels så tröttar du inte ut dig så mycket och du sliter inte ut musklerna helt och hållet. Tar man i för hårt i början är risken stor att man tröttnar till slut. Så fortsätt du med en gång om dagen om du tycker det känns bra.
Föresten, vet du varför det skulle vara bättre att cykla två gånger om dagen än en?

Jag skulle faktiskt tro att en gång om dagen är bättre, då musklerna får möjlighet att återhämta sig. 48 timmar mellan två hårda pass har jag hört är det optimala
#2 Man förbänner väl mer? :)
Det är under vila som musklerna återhämtar sig och bygger upp sig. All träning är egentligen nedbrytande så därför tycker jag att en gång om dagen är bäst. Lägg gärna in en hel vilodag en gång i veckan också.
Håller med föregående. Cykla en gång om dagen och ta det i din takt!
Öka på tiden sen efter några veckor i den mån du orkar själv.
Gå inte ut för hårt i början, risken finns att du tappar suget.
Kör på :)
#1 Hur har det gått, gick du ner i vikt av cyklingen?