Hur ser det ut i er kyl/frys/skafferi? :)
Jag insåg att min kyl ser lite tom ut.. :3 Så då udrade jag..hur ser det ut hos er?
Jag har som ni ser inte mycket i kylen.. behöver mer ägg tror jag :P Honungen används inte, köpte den till nåt nån gång och sen har den stått där.
Frysen är ju inte direkt full men den är lite mer packad när jag just köpt kött (köper storpack, delar och fryser in). Nederst finns frysta grönsaker, sen kött, kyckling, fisk, sen frusna bär (björnbär, hallon) och överst ligger ett paket räkor och kycklingvingar (till illern)
I skafferiet används två hyllor till mig.. egentligen är det bara havregryb och solrosfrön jag använder på översta hyllan, resten är mest om ifall att jag tex vill baka en kladdkaka att bjuda på (och äta av själv förståss :P) eller så. Sån't sm helt enkelt bara ska finnas om man frågar mig. Bakpulver är bra att hälla i glas och ställa i rum där det luktar lite, tex illerrummet. Det suger upp lukten. Hm.. ska nog flytta upp allt bakgrejs till den tomma översta hyllan så ser jag det inte och blir inte frestad att baka… Nedre hyllan finns frukt och färska grönsaker..har aldrig gillat att ha det i kylen. Mycket bananer nu, har nyss köpt (extrapris :P)
Allra nedersta hyllan som knappt syns innehåller illerfoder och kattmat.
Sen finns ju kryddorna i fönstret. Mest persilja och basilikan som används. Olja och soya står vid spisen och kryddburkar på fläkten (ja, jag vet att de ska förvaras mörkt och svalt och inte över spisen, men gamla vanor är svåra att bryta :P)
Ser tomt ut tycker iaf jag..:/ Men bor man ensam så gör man..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Det ser i alla fall rent och välstädat ut och dessutom både nyttigt och färgrikt
Söt liten nyfiken katt också…
Här hemma är det för det mesta överfullt. Jag har svårt för att vänja mig vid att vi numera bara är två. Jag lagar mat till ett helt kompani för det mesta men då är det ju bra att ha frysen
/Maria

Vi handlar på fredagar, då är skåpen fyllda till brädden och sen töms det mer och mer för att eka på torsdageftermiddag om allt går som det ska.
Just nu är vi 3 ibland 4 som äter och den där ibland är jättesvår att planera för
vi bor ju ganska långt från affären så vi vill inte småhandla utan en gång i veckan räcker, annars går det åt både för mycket bensin och tid
jag ska ta bilder också.
#2 Haha, jag vågar inte ta bilder
/Maria

Ja jisses så ödsligt det ser ut jämfört med mitt skafferi och min kyl! Inte törst jag fotografera de skåpens innehåll och visa upp. Men jag tycker att jag behöver allt i kylen; flera olika drycker, oljor, mjölk och fil, ägg, ost, smör och margarin, grönsaker, rotfrukter, sylt, honung, sill, senap, chilisås, oliver, bröd för att nämna det mest nödvändiga.

Urrk, inga bilder härifrån heller. Frysen ska frostas av så fort det blir lite kallare härnera. Vilket oftast inte händer förrän i februari.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

#5 Det var en bra ursäkt för att vänta med avfrostningen ett tag till. Tack för den!

Vi använder också den naturliga frysen när vi frostarav frysen, det brukar bli i januari februari någon gång.
Ser fram emot bilder från de som vågar :P
Men det är lika intressant att läsa också :)
#1 Javisst är Cross Bau söt? (kisen) Har haft henne en vecka eller så nu.. :) Hon ligger och sovr vid mina fötter när jag sitter här :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.