Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1707 ggr
Lorita
0

Det är det lilla extra som gör skillnaden

Ofta så tror man att man måste sluta att äta helt för att gå ner i vikt. Det är inte fallet utan förändrar man en vana och gör den lite nyttigare, då minskar man också sitt kalorintag och kommer att skata men säkert gå ner i vikt. Läs artikeln i  Aftonbladet, där tar dom upp små fällor som vi ofta inte tänker på i vardagen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

EmmaG
0

Jag tror mycket väl att det är så. Att förändra hela ens livsstil funkar inte i längden, man orkar inte. Men att förändra någon vana & hitta något träningssätt man gillar - om man inte redan har nån

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Lorita
0

om man går ett litet steg i sänder, då är det lättare än om man försöker förändra allt på en gång……det vet jag av egen erfarenhet Hemlis

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Karmatarerskanise
0

Jag tycker det är lättare att ändra hela livsstilen faktiskt.
Jag ändrade på både matvanor och började träna för några veckor sedan. Det har visat sig på vågen.

EmmaG
0

#3 Kul för dig!
Men jag tror att överlag så misslyckas många (och även jag) om man ändrar på allt i ett slag.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Karmatarerskanise
0

Kanske det. Beror nog på hur man ändrar på sitt liv och på hur motiverad man är.

Detta är första gången jag verkligen är riktigt motiverad, och då ror jag man klarar allt :)

Zabbio
0

Håller med #3..en lien förändrad vana kan man ju skippa.. jag fastnar om jag försöker med en. Men gör jag mycket känns det som om jag arbetar på det ordentligt och dset är svårare att bara ge upp. Sen gäller det ju att ändra till vanr man kan hålla.. man ska inte säga att man måste äta gröt arje dag om man inte gillar gröt. :3

#0 Nu vågar jag inte äta alls längre.. hur vet jag att det inte råkar bli ett för mycket? :O Orkar ju inte räkna kalorier varja dag..och kan ju inte veta exakt hur mycket jag behöver heller.. det beror ju en del på hur man fungerar och är svårt att bedömma motionen..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Elshira
0

Jag har en… Ja vad säger man doktor? Han håller på med blodanalyser, kostrådgivning samt en hel del annat som skulle kunna kallas "hokuspokus" eller vad de vill. Men han var hemma hos oss förra veckan och vi brukar alltid komma på mångder att prata om, och han nämnde att en riktig doktor och forskare som var hans vänn har kommit fram till att det är betydligt lättare att gå ner i vikt genom att äta fett med undersökningar och tester.

Visst är allt i måttliga mängder, men som de flesta vet vid det här laget så går det väll till slut att svälta sig smal, men att banta - då ska man äta lagom och ofta, det blir oftast mer än man är van vid med alla mellanmål etc =)

Men poängen är det att så länge kroppen inte får fett så står den inställd på "ransonering" och ger inte gärna ifrån sig fettet som redan finns. Tillsammans med att man ska äta ofta så blir det då alltså att man inte ska vara rädd för fett. Och det ska vara "rätt sorts fett" dvs inte de konstgjorda utan de rena som smör.

Jag anser i.af personligen att den bästa bantningsmetoden inte är att utesluta något - utan äta av allt och äta lagom och ofta. Annars stäler kroppen in sig på svält eller så får vi diverse brister så småning om.

Hakuna matata!

Zabbio
0

#7 De flesta saker numera går väl ut på att intew äta lightprodukter utan riktiga..? dvs riktigt smör, standardmjölk, vettig olja m.m…? Har jag fått lära mig..

Elshira
0

Jag tycker folk fortfarande har lite pippi på bara grönsaker, inga kolhydrater etc. etc. Men visst synns dessa dieter lite mer, men folk verkar fortfarande väldigt skeptiska till att äta "normalt".

Hakuna matata!

Maria
0

#9 Jag håller med dig. Äter man normalt dvs. det som man tycker är gott och passar en själv. (De flesta har nog en "magkänsla" om vad som är nyttigt eller ej.)

Rör man på sig normalt också och försöker att inte grubbla för mycket på allt som media skriver om hälsa och mat så kan det inte bli bättreFlört

/Maria

Zabbio
0

#9+#10

Normalt för många är ju pizza och färdigmat eller halvfabrikat i stor utsträckning.. :/

Maria
0

#11 Det var därför jag skrev att de flesta har väl en känsla för vad som är nyttigt och jag tror ingen inbillar sig att pizza och färdigmat är särskilt nyttigt.

/Maria