Begränsa ämnen?
Nyligen diskuterades vilken kost som passar och inte passar att ta upp inom Kost i fokus. Borde vissa trådar låsas och i så fall varför? Se tråden om "kolhydrater för hjärnan".
Jag tycker att Kost i fokus absolut ska få innehålla synpunkter om alla typer av kost och dieter. Annars får man väl hålla sig till de specialsajter, som är inriktade på en specifik kost. Jag gick in hit med hopp om att få ta del av synpunkter, erfarenheter, goda råd m m om all möjlig typ av kost.
Inte ska man väl behöva vara sjuk heller, för att diskutera kost. En bra kost är en viktig komponent för att bibehålla en god hälsa. Den målsättningen har jag med att lära mig mer om kost.
En som inte vill ha lås och begränsningar här.
Lill-Kisse, jag håller med dig! 

kolhydrater för hjärnan, har jag inga planer att låsa som det ser ut i dag, borde jag göra det?

#2 Nä. Det är det du ska låta bli. Vill någon framföra synpunkter om kolhydrater, ska de få göra det. Vill man vända och vrida på nytta eller skada med fett, så ska man få göra det. Annars begränsas möjligheterna till ett givande meningsutbyte.
Sedan händer det naturligtvis att en tråd "kapsejsar", t ex genom att medlemmarna hackar på varandra och det blir ju inte trevligt. Då kan det vara bra att någon säger ifrån och påminner om att man bör respektera olika synpunkter och försöka vara saklig.

Det hänger på hur dom kolhydrat skrämda beter sig 

#4 Vem som helst kan bli fanatisk på sin tro, så det hänger verkligen inte på en enskild grupp. Våra erfarenheter av vilka grupper som "beter sig" kan vara helt olika.
Haha, så sant, så sant Lill-Kisse… *s*

#5 jag kan tänka mig och kommer att begränsa enskilda om så behövs. Ibland behöver man tysta visa för att andra ska bli hörda 
#4 Jag tycker att det finns även andra som beter sig…. Sedan gillar jag inte ditt sätt att betona "kolhydrat-skrämda", vi är inte skrämda utan tycker att kolhydrater är inte så viktiga i maten som fett och proteiner.
Att man kan tycka att det är gott är en annan sak.

#8 det uttrycket har jag skapat från kolhydraters fettskrämda, det klingar ganska lika och jag vet att det stör er, eftersom jag uttrycker mig som "ni# gör men vänder på det.
Utan att "ni" inte ens vet vad jag äter, så har ni kallat mig fettskrämd otaliga gånger och vad är "ni" inte om inte kolhydrat skrämde, ni räknar ju kolhydtrater varje dag då ni äter, det får inte bli för många %
#9 Snälla Lorita, klumpa inte ihop "oss". Se var och en som den individ den är och tala om för den enskilde individen om den sagt/skrivit något som är oacceptabelt. Ge dig inte på övriga! Det finns gott om trevliga och otrevliga människor som äter all sorts kost, vad det än må vara!
Du kanske inte vet vad LCHF innebär men för att det ska funka så måste kroppen vara i ketos och det innebär att man får i sig max ca (lite individuell gräns) 100 g kolhydrater per dag. Om man inte är i ketos funkar inte kostmetoden. Därav "räknandet".

#10 ni är över 10 000 nu så jag har svårt att se er som indevider, och jag rekomederar fortfarande kolhydrater.ifokus för er

#12 När dom agerar utifrån sin åsikt då ser jag dom som en grupp, när ämnet är ett annat och diskutionen neutral då ser jag folk som indevider.
En moderat som fram för propaganda för sin politk är för mig en moderat, i stallet är det en kompis tills vi kommer in på poletik, då blir hon/han åter en moderat (gäller alla politisk åskådning)

#13 Det verkar tråkigt för dig att du har fått så negativa intryck av en grupp, som satsar på en specifik diet. Den satsningen har de säkert motiv för utifrån sina förutsättningar eller förhållanden.
Visst har vi upplevt att människor som agiterar mycket starkt för en sak de tror på, kan bli jobbiga att lyssna på. Det inträffar i många sammanhang. Då gör man ofta klokt i att lyssna lite mer på vad de faktiskt säger, så att man åtminstone förstår vad de pratar om. Man lär sig massor av att lyssna på oliktänkande och diskutera. Att bara umgås med likasinnade är sällan särskilt utvecklande.
Varför vissa medlemmar här skulle hänvisas någon annanstans förstår jag inte. Då blir det ju inget meningsutbyte vare sig mellan olika individer eller olika grupper.
Jag har inget emot andras kost, så länge den inte påträngs mig. Respektera att det finns de som inte håller med kolhydratkost, viktväktare, GI-metod och så vidare.
Vanlig diskussion utan fanatiska påhopp, önskar jag att det vore.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#16 allt är ju relativt, ofta folk från kolhydrater inne och försöker vrida diskussionerna bara till ett ämne och för mig är kost mer än kolhydrater.

#18 har du missat att jag är sajvärd och faktiskt är den som bestämmer, så vad du tycker är inte så intressant.
Jag anser att kost är mer än kolhydrater och om jag får problem med att det spårar ut en gång till så blir det en regel igen som stoppar kolhydrater och detta för alla andras trevnad som faktisk äter kolhydrater.
Så vill du enbart prata kolhydtater inriktat, så ta ditt öppna sinne och besök kolhydrater.ifokus
Nej jag har inte missat att du är Sajtvärd. Du bestämmer. Det är bra att du gör något konstruktivt åt det som du upplever som ett problem istället för att upprepat gnälla om samma saker.
Personligen är jag intresserad av kost i stort, med och utan kolhydrater.

#20 det är ju bra just nu här och problemen är små här inne och jag hoppas att det förblir så, så att jag slipper ta till plan B, den är inte så rolig att behöva.
Hm…
Är problemen små? Tja… Jag tycker att det verkar vara en ganska otrevlig ton här.
Jag tänker inte återkomma hit iallafall…
Var ser du den otrevliga tonen? En bestämd ton läser jag och fakta.
Just propagandan för vissa koster, kan jag vara utan. Jag äter vad jag äter utan att behöva få smäll på fingrarna av vissa.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#22 tack för att du lägger ett inlägg som enbart går ut på att bygga upp en otrevlig attityd här.
Det fick mig att förstå att jag måste lägga till en ny skrivregel för att få bukt på dom som inte riktigt vill acceptera att sajt finns.

, men tänk på att det är en gammal tråd från 090910. Vi har många trevliga trådar om du tittar på senast inkomna