Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1936 ggr
Maria
0

Kosten under julen

Hur gör ni med er kost under julen? Gör ni avkall på principer eller är allt som vanligt?

/Maria

Halvdansken
0

Som LCHFare så är ju mycket av julmaten ok för mig, och eftersom jag dessutom bor i Danmark så är det inte så svårt.

På julafton gör vi en flæskesteg med rødkål, och sen har man resterna till smørrebrød (litet avsteg där med rågbrödet).

Men vad f-n, är det jul så… æbleskiver (små bollar av pannkaksmet med hallonsylt och florsocker), choklad (Anthon Bergs) och lite glögg slinker väl ner.

Man får ta tag i det i januari igen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Lorita
0

Vi äter bara ren julmat på julafton och för mig är det inte så svårt det blir lax på min talrik.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Maria
0

Julmat är faktiskt inte min favorit men visst är det svårt att komma undan. Jag ska på julbord imorgon med jobbet och nästa vecka med "andra jobbet".

Jag plockar bara det jag tycker bäst om och finns rökt ål är lyckan fullkomlig.

#1 Är det sådan där fläskstek med knaprig svål på? För det tycker jag är underbart gott.

/Maria

Halvdansken
0

#3. Jajamensan! Det är mumsigt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

#4 Det är inte alltid så lätt att få tag i här i Sverige.Rynkar på näsan

/Maria

Tiamat
0

man ska bara ta av det man vill…

är någon påstridig med att man måste smaka osv så får man vänligt men bestämt tacka nej.

något jul frosseri kommer det inte bli för min del. det är inte värt att sätta kroppen ur balans för en sån urvattnad(enligt mig) högtid som julen.

kan vi modernisera oss på alla andra områden i livet måste vi ju kunna uppdatera julbordet också. måste den vara så e-medlad och sockrig? svar: nej.

=)

däremot ska jag avnjuta några bitar kuttermarsipan.

den är oemotståndlig.

jag vill inte ringa in nya året med ett kolhydratansikte och hängbuk.

gu´bevare mig väl.!!!