smaka på julen
hur långt har ni kommit med att smaka på julen. Jag har bara smakat på det onyttiga än så länge.
- julmust
- pepparkakor (+ deg
) - glögg

Jag har ätit en lussebulle och provsmakat min glögg som snart är klar. Även en pepparkaka med ädelost har slunkit ner.
/Maria

Vad är julskum?
/Maria

Aha, nu hänger jag med
/Maria

#4 så nära julen är jag inte än 
Julmust med nybakade saffransbullar. Jag gjorde degen och sonen bakade. Har ju fortfarande vänsterhanden i bandage
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Nu har jag ätit julbord och nu är det typ bara hemmagjord korv som jag inte smakat på (av det jag brukar äta) den här julen, men det kommer.

lussebulle, pepparkaka, skinka, must………prinskorv
nu har jag satt ned foten och vägrar fusksmaka mera. lite spänning måste väl få finnas kvar. annars blire inge roligt jue.

Julbord har jag aldrig varit på.
Nästa helg ska jag göra skinkan. Har lovat ena sonen att göra en åt honom också. Han lever ju ensam. Har sin dotter varannan helg.
Väl mött, Tatsja

#11 det är inte lätt om man är allergiker
nu missar man ju inte så mycket med ett julbord, det är mer att umgås med arbetskamrater som är det viktiga maten kommer i andra hand i alla fall för mig 
#12 Jovisst, men när man hör alla säga att de varit på julbord, så blir man lite avundsjuk. Jag skulle också vilja gå och äta julmat. Tur man kan göra det hemma ändå.
Väl mött, Tatsja

Ja, vad är en bal på slottet? Jagförstår dig det är stämingen och dom man går med som gör julbordet.
I år bytte min man företag ut julbordet mot en trerätters middag och jag tror han hade minst lika roligt, får höra när han vaknar, jag hämtade honom klockan 3 i natt/morse

Som Lorita säger så är de flesta julbord överskattade. Det funkar bra med en trerätters istället
. Det är mest stämningen med julslipsar osv som är det mysiga.
Det första julbordet på Hamburger börs blev jag bjuden på av jobbet. Vi ska på ett till julbord för vi ska hoppa över maten på julafton i år. Årets julafton skulle ha varit hos svärmor men hon står och lagar mat för ca 3000kr för fyra personer och håller på i en vecka, så vi ville bespara henne det i år.