Kost iFokus

Kost

Etikett: alternativmedicin
Läst 2260 ggr
Mitralis
0

Hur blev det med maten under julen?

Blev det ett traditionellt julbord med skinka eller blev det kalkon?
Kanske ni hoppade över all julmat?
Blev det mer eller mindre mat ätet?

Mitralis
0

Vi åt ett julbord den 19de så vi inte skulle behöva böka så mycket med julmaten.

På julafton så åt jag och min sambo kräftor, räkor, ägg, vitlöksbröd, tekakor, aioli, majonäs, dill och citron. Det var väldigt smaskigt och jag kan helt klart tänka mej att äta det nästa jul igen. Vi åt någon skinkmacka till lunch också, så lite juligt blev det i alla fallFlört

På juldagen så var vi hos mina föräldrar och åt Janssons, ansjovisrulle, ägg, älgstek och älgfilé. Det var också väldigt gott och jag kan helt klart tänka mej samma upplägg nästa år igen.

Jag har inte ätit så mycket mer mat, men en extra pralin, kaka och bulle har det helt klart blivit.

Lorita
0

Jag var på julbord den 17 med jobbet, där blev det bara lax också åt jag en jordgubbskaka till efterrätt.

På julafton var det skinka, köttbullar, brysselkål och prinskorv, jag tycker inte om skinka så den har jag bara smakat en skiva av den med apotekssenap så klart.

Igår var vi bortbjudna på kalkon, riktigt gott Skrattande

Någon pralin har jag också stoppat i mig och en bulle igår för vi fick en hel bärkasse hembakade bullar av henne. Jag är inne i en period då jag inte alls tycker om sött, det blir en max två godisar sen säger det stopp.

Lita goda ostar har vi haft hemma och dom har blivit mest på frukostmackan. Jag tillhör helt kart dom som äter mindre under jul samtidigt som jag rör på mig mer eftersom jag fixar och donar i stallet lite extra mycket.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning