Är för smal,vad gör man?
Jag brukade ha bra självförtroende och var nöjd med mig själv, trots att jag var lite för smal. Nu har detta ändrats. Folk klagar alltid på att jag är mager och bening, pikar t.o.m. om anorexi ibland. Jag är 169cm och väger ca 48kg. Jag blir så upprörd, för jag skulle aldrig säga till en överviktig person något i stil med; Herregud så fet du är!
Känner att allas kommentarer har börjat knäcka mitt självförtroende och jag vill inte ens ha t-shirt på mig mer. Bara för att slippa alla andras fördomar. Vad kan jag göra för att gå upp i vikt? Jag äter normalt och stora portioner, mkt godis och snask, men går bara inte upp i vikt. Före jag slutade med mina p-piller vägde jag 52kg (detta var min maxvikt). Jag tränar inte heller.. Finns det någon som har några tips? Kanske något kosttillskott? Önskar att jag kunde få få några extra kilon. (Men självklart jämt fördelat över kroppen). Jag vill ju även för min egen skull gå upp en 5, 6kg.
Jag skulle nog börja träna, åtminstone lite lätt, och se till att äta ordentligt både före, men framför allt efter träningen.
#0, Styrketräning är nog det bästa sättet att gå upp i vikt i en sådan situation.
Massa godis och snask är inte positivt i något sammanhang, försök inte gå upp i vikt med det, då försämrar du din hälsa. Ät bra naturlig mat.

Det är säkert som 1 och 2 ovan säger, att träning är en bra metod. Genom styrketräning och motion (t ex promenader) ute i friska luften ökar aptiten. När man tränar kan man få tips av träningskompisar och ett ökat intresse för bra och nyttig mat.
Åh, vad arg jag blir när jag hör hur du blir bemött på grund av din vikt. Mår du bra fysiskt? I så fall ska du inte försöka gå upp. Min absoluta övertygelse är att man ska visa sin kropp respekt, lång eller kort, kraftig eller späd. Lyssna till aptiten.
Jag är väldigt lång och smal och när folk säger åt mig att jag är smal så säger jag, det är jag inte alls, däremot är jag väldigt lång och det kan jag inte hjälpa. Det brukar få tyst på dom.
Du har en nätt figur, var stolt och glad, fräs ifrån ordentligt när folk kommenterar negativt. Fokusera på något annat än din vikt och var tacksam att du har längd och vikt som många strävar efter.
Och, när du får komplimanger, säg TACK och ta åt dig. Börja inte vifta bort.
Träning är bra, du kommer att lägga på dig muskler. Sluta genast med godis och skräpmat, du kanske går upp i vikt men din kropp tar skada av det.
Ät ren naturlig mat och låt det vara som det är, du duger som du är.

#0… välkommen i klubben
är 190 lång o väger 62,5 nu…. du är inte ensam och jag upplever exakt samma som dej
kram/Linda
Min syster har samma problem som dig, hon är 168 och väger 42 kg tror jag >_< Men hon äter lika mycket som alla andra…
-' Rebecca Johansson

Vi har precis samma längd , samma vikt samma problem!
jag vet hur det är , har alltid fått höra hur smal jag är , folk frågar om jag har anorexia osv..