För smal , hjälp!
Hej jag är en tjej på 13år snart 14 och jag har ett midje mått på 63cm och jag är 1.69 jag väger 46,7kg. Runt benen där nere som är mitt största problem har jag bara 18cm runt. Jag får jämt höra hur smala ben jag har och hur smal jag är över huvudtaget. Runt armarna vid händerna är har jag 15cm.
Nu är jag trött på detta och jag har försökt gå upp i vikt och lägga på mig , men tycks inte fungera plus att jag inte har några aktiviteter eller sjukdomar. Jag har bara dålig blodcirkulation.
Någon som kan hjälpa mig igenom detta gärna innan sommarperioden börjar.
MVH

- + jag har ganska långa ben!

- och hur ska man veta hur många kcal man har ätit!
- där står ju bara. på en hel förpackning // en lat människa
Nu är det ju så att vissa människor är smala av naturen men jag skulle inte vara så orolig för du är så ung och du växer fortfarande.
Prata med din skolsköterska och börja med någon form av träning kanske.
Men framförallt så ät hälsosam mat. Tro inte att du ska bli "kraftigare"av skräpmat t.ex för det är bara fel sorts föda och hjälper inte din hälsa utan snarare stjälper.
/Maria

Så du menar , om jag äter mycket, skitmat blir jag inte tjockare av det? :S
Tjockare kanske men det är långtifrån hälsosamt.
/Maria

jo det är sant!..
men det är , jag blir jätte lefsen när folk säger åh så smal du är!det är minst lika sårande som åh gud va tjock du är ? ;(
Jag förstår vad du menar men jag tycker du ska stå på dig. Det är oftast mer hälsosamt att vara smal än att vara tjock och som sagt du växer fortfarande.
/Maria

ja..
det gör jag,,

Din föräldrar och syskon är dom också smala? Du bör låta undersöka om du har någon bakomliggande sjukdom som är orsken till dina problem.
Om det "bara" är det att du äter förlite så är mitt råd.
Man brukar räkna med +/- ca 30-33 kcal för att för ändra ett kilo i vikt låt säga rimligt för dig är ca 13 kg = ca 60 kg målvikt.
det betyder att du behöver öka ditt kalorintag med 390-429 kcal, en mindre måltid alltså.
Min tanke är att du skulle försöka med proteinpulver, som mellan mål. Det finns på hälskost butikerna pulver just för att öka i vikt om du försöker dricka två mellanmål så det blir 400 kcal och du bör om inte till sommaren men om ett år nått den vikt du vill.
Det är också bra om du tränar lite så din viktuppgång inte bara blir fett utan lite mer figur-formande muskler, dom sätter sig nämligen mer på ben och armar än på mage
öka dosen ytterligare motsvarande vad du tränar, ännu bättre är om du försöker ätta lite mer varje måltid också. Öka på mängden kött och grönsaker, så du får energi till att träna också. Men träna inte hårt utan bara lite lätt, hitta någon idrott som passar dig.

tack så hemskt mycket, ska försöka få tag i det protein pulvert?
vad kostar det:S
och förut, eller ja så red jag , var i stallet varje dag, men slutade nu för några dagar sen, och så , hade jag gymnastik 3 gånger i veckan,
och åt väldigt lite, så och då såg man alla mina ben! . i kroppen det var hemskt
så jag tror det är att jag äter för lite,

#10 jag du äter troligen 400 kcal för lite varje dag och tränar du så mycket så behöver du massa energi så kroppen orkar.
Priset är lite olika och beroende av förpackningens storlek men inte så farligt dyrt per dag, vår ICA Maxi har proteinpulver, kanske lättare att köpa så.
Hej beliivelove!
Min dotter är 2 år äldre än du och hon hade ungefär samma vikt och längd som du när hon var 13. Nu har hon gått upp till 53 och är 175 cm lång (och stolt och vacker). Hon har, precis som du, alltid fått höra att hon är smal. Visst är det konstigt att det är ok att kommentera att någon är smal, men inte att någon är tjock?
Mår du bra för övrigt? Pigg och glad? I så fall tycker jag du ska strunta fullkomligt i vad folk säger. En del är avundsjuka också vetdu, det är ju fotomodellutseende på dig :).
Tänk på att äta ordentlig frukost, lunch och middag, och nåt mellanmål ibland. Njut av mat som du tycker är god. Börja aldrig konstra med olika dieter eller försök manipulera din vikt. Du hamnar i en ond cirkel och ämnesomsättningen rubbas.
Att hitta någon slags motion du tycker är kul är bra också. Det är bra om du har dålig blodcirkulation och du får aptit av att röra på dig.
Min dotter har ibland fått höra av läkare att hon väger för lite. Men jag har struntat i det. Jag ser ju att hon brås på mig, också lång och smal. Så länge man mår bra så kan man väl få vara lite spinkig, eller kraftig också för den delen.
Stå på dig och se dina vackra sidor.

ja min mamma var lika smal, men det är just det, jag mår inte så bra av det, jag vill tex inte bada, inte gå i bikini, för mina smala ben , och inga bröst*
hittar aldrig jeans, och jeans tightsen , passar runt låren , men inte där vid foten , .
ja precis, konstigt att få höra shiet, fan vad smal du är , eller du ser sjuk ut ,
smärtar lika mkt, får höra det varje dag i skolan tex-
- oj här kommer pinnen osv,
kan ladda upp en bild från i somras.
när vi var i cypern

#13 Vilken snygging 

Åhnej! verkligen inte!

#15 jo, det gäller bara att du själv inser det 
#15 Jag tycker du ser jätte fin ut, är du säker på att de som komenterar din vikt inte bara är avunsjuka. Var glad och stolt över dig själv.

ja för jag är verkligen skit smal!
Min son som är 30 år nu, är 185 lång och vägde 55 - 59 kilo. Nu har han äntligen gått upp till 63. Men det är fortfarande för lite i förhållande till längden.
Han har alltid varit smal som en sticka. vilket en annan som är överviktig tycker är orättvist.
Men när man fyllt 30 brukar vikten ändra sig. Vet att det är lång tid till det, men ta det lugnt så går du upp i vikt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

många tjejer kurvar till sig sådär efter 19års åldern.
Titta på denna hästen, är i nedre tonåren som just du är nu

Här kommer nästa blir på henne, nästan färdig

Vi utveklas och så, från rund baby till tanig tonåring till mer kurvig vuxen

Se dit inte som tunn, se dig som gracil, för det är det du är
har du tur slipper du jaga vikten efter 30 också 
Jag tycker du ser jättefin ut på bilden och många är nog riktigt avundsjuka på din fina kropp.
/Maria

Jag håller alla andra som säger att du är snygg.
När jag var 13 så hade jag 70A i bh. Var inte så vidare värst nöjd över det men löste det med vadderad bh och bikini. Nu har jag 85B. Du kommer med största sannolikhet att växa till dej flera år än. Hormonerna har ju inte hunnit få göra sitt än.
För övrigt tror jag inte att man hittar många yngre som är nöjda fast dom är väldigt snygga. Men man kan hitta ganska många äldre som är nöjda fast dom kanske inte är så "snygga"

nej ni har så rätt!.
men det är jobbigt att vänta, för man vill ju göra intryck hos killarna ^hehe :)

#26 riktiga killar ser mer än BH storlek 

gud vad finahästar, föresten och ja man ser en viss skillnad! :D

#28 Tack, det är samma häst Kiara också hennes mamma Bibbi.
Man måste inse att kroppen förändras ingenting är ju konstant, därför måste man bedöma en kropp utifrån ålder också. Hade Kiara sett rund ut som 1-2 åring så hade hon ju varit för rund och det är ju inte nyttigt.

#26 Det finns ju supermodeler som har killar och dom är inte så bystiga
Och som #27 säger "riktiga killar ser mer än BH storlek" En kompis till mej var ca21 år när hon träffade sin kille som hon lever med och har barn med nu. Hon vägde så lite då att hon inte enns fick ge blod. Hon hade max A-kupa, knappt det. Hon var inte sjuk, men dom är smala i den släkten, det är normaltillstånd för dom. Poängen är att hon är lycklig och hade inga problem att få killar
Ang. Jeans så brukar min dotter hitta på JC eller Cheap Monday. Dom har väldigt smala modeller.

nu har jag kämpat en stund, nu är mitt midje mått 67 cm!
benen 19cm
armarma fortfarande samma ;(

#32 Grattis. Jag säger som Mitralis, du är på rätt väg
/Maria
**Känner igen mig i din situation..
Jag är 18 år och 170 cm lång.
Nu väger jag 44.5 kg och går ner väldigt
Lätt hur jag än tränar eller äter.
Ibland går det upp men oftst ner inte mycket
men ner går det. Har besökt läkare men dom säger
att det inte är något fel på mig och att jag
ska äta bättre (som jag redan gör/gjorde)
Så jag antar att det kommer senare det där med vikten..!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se