Gå upp i vikt, tråden
Hej jag tänkte starta en tråd,
och det är för alla som försöker, vill gå upp i vikt,
tycker dem själv är för smala, och att vi kan hjälpa varandra, med olika tips? och positivttänkande!
Någon som vill vara med och berätta hur dem upplever sig själv
Här är jag , på en bild i somras, då jag var smal , fortfarande
men på kampen om att gå upp i vikt

Jag hoppas du får med dig fler för det är en väl behövlig tråd, även om du ser ut som en unghäst /en ungdom på bilden snart kommer du mogna och kurva till dig till en kvinna.

Tack så mycket, ! ja jag hoppas också det!

Jag sitter och laddar in filmer och också på min häst, han är riktigt tunn (2-3år) som unghäst också är han som du hanska bedd. Du har ju breda axlar och idag är han ett kraftpaket som växt in i sin kropp, det tog lite längre tid för honom än många andra hästar.
Du är fortfarande en unghäst/ungdom som kommer bli något extra, jag ska visa en film när jag klipp ihop något.

ja okej. vad roligt, jag vill ha en fin kropp med kurvor,! som man kan gå på stranden i bikini! utan badshorts i!

#4 är det dina ben som är din stora mentala problempunkt?

ja ;(

och mina armar, !

OK, jag tycker dina axlar och överarmar är fina och sen har du midja och det betyder att du har snygga höfter eller hur?

nej jag vill ha större höfter :S

du är ingen planka, du har ju former och när du blir 19+ då kommer du kurva till dig och få mer former.
En sak till brösten växer hela livet lite, så var glad att dom är små nu när du blir äldre kan han dom bli riktigt tunga.

men jag vill, bli det till sommaren!
Min son har hela livet varit för smal. Nu är han 30 och börjar gå upp i vikt. Han har ju fått sina tänder ordnade och klarar nu äta ordentligt. Vilket han inte kunde förut.
Men han har varit smal som en sticka sedan födseln. När han blir sjuk, så tror många att han lider av anorexi.
Jag som är överviktig, är ibland avundsjuk på honom. Men samtidigt är det ett problem för honom. Kläder passar inte riktigt, då han är lång också. Köper man tröjor, så är ärmarna för korta. Det blir att köpa större tröjor som sitter dåligt på resten av kroppen, men är lagom i ärmarna.
En balansgång även om man är smal.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#11 se till att äta ordentligt av det nyttiga på matbordet. Som jag skrev i en tråd du saknar ca 400 kcal för att kunna väga 60 kg och det är nog där du vill hamna + att du kan ta hjälp av proteinpulver för att vara säker på att få i dig 400 kcal extra.
Sommaren är faktiskt bar 5 månader bort men du kan vara en god bit på väg då, så att det syns.
Låt någon ta en bild på dig nu och sen tar du en bild i månaden för att själv kunna se förändringen av din kropp.

Tack för alla tips, och alla råd och stödande kommentarer!
jag , föresten jag dansar redan magdans :D hihi faktiskt skit roligt :D

#14 det måste vara väldigt roligt 

japp, men svårt faktiskt :);)

#16 det svåra måste ju vara det roliga att kunna något andra inte kan 

precis ;)
exakt så är det :)

Vet du vad, jag var riktigt tanig, sådär så man ser ut som man ska gå av, en period i mitt liv. Jag var närmare 1,60 och vägde 38 kilo. Alla var på mig inkulsive skolsyster. Jag åt som en häst och då riktig mat, sällan godis och tränade ter-fyra gånger i veckan. Jag var helt enkelt så smal just då men som flera sagt både här och i den andra tråden. Det rättade till sig för mig. När jag blev lite äldre kom dom kvinnligare formerna med mer fett på lår och rumpa. Numera är jag 23 och alldeles normalviktig. Även om det är ett helvete med kommentarerna och den långa väntan så löser det sig för dom allra flesta när dom blir lite äldre.
Det bästa är väl annars att se till att äta ordentligt och träna lite lagom. Kanske försöka klämma in ett extra mellanmål med något energirikt. Ägg är bra grejer.

ja tack så mkt för tipset! mina ben , börjar bli grövre så im very happy

Från tidningen MåBra
Jag vill gå upp i vikt!
Publicerad 19 Januari, 2010, 9:55
Jag är en tjej på 20 år, jag väger alldeles för lite och vill därför gå upp ett par kilon men jag vill inte äta onyttigt! Vill nu ha hjälp med att komma upp i vikt på ett sunt och långsamt sätt. Jag äter regelbundet frukost halv 10, lunch 13.00 mellanmål 16.00 och middag 19.30 (på ett ungefär) jag har svårt för att äta stora portioner eftersom jag fort blir mätt och det är inte så skönt att gå runt och känna sig proppmätt. Har du några tips på hur jag ska lägga upp mina måltider på bästa sätt, med tider och portionsstorlekar och råvaror etc..
Ja, tänk att det kan vara lika knepigt att försöka gå upp i vikt som att bli av med överflödskilon. I grunden är det faktiskt ungefär samma råd vi ger och just precis det du är inne på - man ska äta nyttigt och sunt, varierat och balanserat.
För att gå upp i vikt ska du alltså försöka hålla dig till 3 mål mat om dagen + ett par mellanmål. Tiderna måste vara beroende av din egen dygnsrytm, men gärna en bra frukost direkt på morgonen, lunch mitt på dagen och middag vid 18-tiden. Om du har svårt för stora portioner, kan du naturligtvis äta flera mindre mål, men gå inte och småät hela tiden - det ger inga bra vanor på sikt och skadar dessutom tänderna.
Variera med kött, fisk, ägg, bönor, magra mejeriprodukter, pasta, ris, rotfrukter, grönsaker och frukt. Följ gärna våra recept, men för att gå upp i vikt behöver du öka energiinnehållet. Då ska du alltså inte komplettera med onyttigheter som smör, grädde, godis, läsk och kaffebröd, utan öka på det nyttiga fettet som finns t.ex. i avokado, nötter, olivolja och rapsolja. Oljan kan du med fördel tillsätta i matlagningenen och på pasta, som dressing osv.
När det gäller träning kan du satsa på muskelträning framför konditionsträning, men ändå röra dig t.ex. med promenader, helst i friska luften. Må så gott!

Jag har också jättesvårt att gå upp i vikt, och har haft det i så gott som hela livet. Längtar efter att få lite mer kvinnliga former och hoppas det kommer med åren. Är 19 nu.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

#12 Jag har också alltid haft problem med kläder. Inte för att jag lång och smal utan för att jag är kort och smal (konstigt nog är detta ett problem).
Om jag mot förmodan hittar jeans i strl 32 så är dom nästsn 2 dm för långa. Vem är såå lång och smal?? De brukar bli för små över höfterna efter några tvättar så jag har gett upp det där.
Numera köper jag bara byxor på ex HM, barnavdelningen. Enda problemet är att flickbyxor ofta har krusiuller på så det kan vara lite svårt att hitta helt vanliga byxor. Men dom passar så bra på alla håll så jag behöver egentligen inte ens prova för jag vet att strl 158 centilong passar..
Min sambo har också klädproblem, han är också kort. Han kan inte ha "pojkbyxor" utan måste köpa på 'stora avdelningen' men där har de sällan så korta byor. Måste alltid lägga upp minst 1 dm. Tröjor är alltid för långa i ärmarna. Så han köper bara superdyra märkeskläder för dom är lite mindre. Oftast finns det bara ner till 46 för herrar men han har snarare 44 (kanske 42 t.o.m).
Har för övrigt alltid varit väldigt smal. Varje gång jag är sjuk och inte kan äta så går jag ner ett antal kilo som sen tar 3ggr så lång tid att få tillbaka. (Här snackar vi inte muskler för jag tränar typ inte alls.)
Skynda långsamt så går det fortare.

JC där syr dom upp byxorna 

Jo jag vet men asdyra med.. Betala 900 för ett par byxor liksom..
Skynda långsamt så går det fortare.