Gott till kaffet.
Kaffe är ju inte bara kaffe det är ju socialt också, man vill ju ha något att tugga på också när man umgås.
Mina favoriter är:
1, banan, kommer på klart första plats, jag började med det när min son var nyfödd och vi var på öppna förskolan.
2, mörk choklad minst 60 % bara en klyfta, så gott om man äter långsamt.
3, Göteborgskex, har något som heter Bixit, förpackade två och två, lätt att ha i väskan så man inte är oförberedd, mer som en kaka och "nyttigt" god.
Era favoriter vilka är det?
Jag är en god kaffedrickare men en dålig fikaätare. Jag tar helt enklt en slät kopp kaffe. De få gånger jag tar något till kaffet tar jag gärna en vanlig kaka, det kan jag ju unna mig när det sker så sällan.
Men banan till kaffet skulle jag inte prova.. det lät inte gott! :-)

Prova banan och kaffe det är riktigt gott, mycket godare än en kaka
Varför inte en banankaka?? 

Jag tycker inte om socker….åt en mumsmums i tisdags och det var max, efter halva ville jag lämna men det var inte läge för det
men banan och kaffe det är en av dom bästa kombinationer jag vet
det är mumsmums det 
Doppar du den också?? *S*
Nädå, jag ska inte hacka på dina bananer… jag åt en till mellis i förmiddags, dock utan kaffe! ;-)

Nej, det har jag inte prövat, kanske skulle vara något 
Jag tycker också att banan passar bra till kaffet! Om man är lite hungrigare är det gått med skivad banan på en knäckemacka och lite kanel överst.
Jag tar ibland 5-6 sötmandlar till en kopp kaffe, det är smarrigt! 
Det är tur att vi alla är olika.. banan och kaffe har jag inte provat än och tänker nog inte göra det heller! ;)
Men däremot, banan på smörgås, det har jag provat och ja, det var gott!

sötmandlar, det måste jag prova 
Sötmandlar kul att någon nämnde det. Det äter jag ibland bara sådär med.
Sötmandlar går inte att förvara hemma. Min make är galen i dem så ska jag ha några till något speciellt för jag handla dem samma dag eller gömma dem! *S*
MarieK: göm dem i kylen, där håller de bäst också!
I Italien (tror jag att det var
) bjuds det faktiskt gärna på sötmandel till kaffet i stället för kaka.
#12, De håller väl sig lika bra i vanlig rumstemperatur?
Jag har aldrig haft något behov av att ha något till kaffet. Eller till teet eftersom det är det jag oftast dricker.
Däremot kan jag emellanåt ha ett väldigt sug efter "något litet sött" direkt efter maten. För det mesta förtränger jag dock känslan. Någon gång emellanåt faller jag dock till föga. Kan då bli en liten bit choklad (dock inte mörkt eftersom jag tycker att det är direkt äckligt).