Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 3088 ggr
nyppa
0

Måltidsersättningspulver och Burn

Hej!

Idag börjar jag med Burn kapslar

http://www.svensktkosttillskott.se/kategorier/fettforbrannande/produkter_-_hoodia 

och Twinfast måltidsersättningspulver

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/twinfast

För att gå ner i vikt. Gjorde en sökning i dag på prisjakt på måltidsersättningspulver och det är ju en hel jungel med dessa.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1141&o=eg_5429&rev=1#prodlista

Är det någon som kan lite om det här med pulver? Jag vill ha ett pulver som jag kan byta ut alla måltider och som jag kan köra en längre tid. Prioriterar att det är ekonomiskt före god smak men om det både är ekonomiskt och smakar gott så skadar det ju inte. Det pulvret jag har nu tog jag i vaniljsmak, då det är en av mina favoritsmaker, och det smakar helt okej.

Undrar även lite över Burn. Står att man ska ta det två ggr om dagen 30-60 min före en måltid. Men inte till vilka mål.

Issm
0

Jag har ingen koll på detta, däremot så tror jag att dem på viktminskning i fokus borde ha detGlad

nyppa
0

Okej då provar jag där! Visste inte att det fanns. Tack

SannaLainen
0

Pulver (diet) har du ju Nutrilett, alevo och naturdiet som har kurer då du bara äter exempel vis 5 shakes om dan och garanteras en kickstart på din viktminskning.. lycka tillGuld i mun

Lorita
0

Jag skulle välja smaken före priset, det blir ganska långtråkigt och då är det bra om matt tycker pulvret är någorlunda gott.

Du får dra av vanliga matkostnaden på priset på ditt pulver.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mitralis
0

Enligt min åsikt så bli man tyvärr ganska lurade av pulver och måltidsersättningar.
Köp vanliga soppor för 10-13kr för 4 port istället och ät med smörgås, frukt och ett glas mjölk istället. Eller dra ner på portionerna som du äter av vanlig mat.
Om du läser på måltidsersättningarna så är det väldigt mycket kalorier i dom så man kan faktiskt äta en liten måltid iställetGlad

Maria
0

Varma koppen och knäckebröd är gottGlad

/Maria

Mitralis
0

#0 Vad har du för plan hur du ska äta efter din kur?

Sedan är jag även lite lur på om det går att äta pillren samtidigt som pulvrenObestämd

För några år sedan fick jag panik med vikten och köpte hem en massa pulver. Dom smakade så illa att jag nästan kräktes. Fick i mej totalt en påse på tre försök har jag för mej. Gav bort resten. Saknade även varm mat och att få tugga och känna mej mätt. Nu försöker jag att byta ut pommesen mot morötter eller äpplen. Ta två kakor istället för fyra osv.

Känner en tjej som bytte ut maten mot ersättningar i ca tre veckor. Hon blev orkeslös och blek. Visst gick hon ner några kilo. Men nu är dom tillbaka, plus något exra kilo.

piri-piri
0

#5 Grejen med måltidsersättningar är just att de innehåller väldigt lite kalorier. Allevo innehåller bara 100 kalorier och Twinfast ligger nog t.om lägre än så. Det gäller att äta tillräckligt många portioner per dag för att inte bli orkeslös. Problemet är att när man börjar äta som vanligt efter en pulverkur går man snabbt upp allt igen eftersom man egentligen inte lärt sig äta rätt utan fortsätter som tidigare.

Mitralis
0

#8 Den måltidserstättning jag åt blev ca 1300-1400kcal per dag om man åt rekomenderad dos. Det är samma antal kcal som jag blev rekommenderad på viktklubb. Om jag inte äter något godis och planerar måltiderna så är det inga problem att äta vanlig mat och ändå ligga på den nivån. Om man tittar på en del energibarer så är det nästan lika många kcal i en bar som en cheeseburgare med 300kcal. Då äter jag hellre cheesenFlört

Vad betyder det att Allevo inehåller 100kcal? Blir det 100kcal X 5 (frukost, lunch middag, 2 mellanmål)? = 500kcal? Då är det ju direkt livsfarligt efter några dagar!Förvånad

Lorita
0

#9 jag tror dom ligger på 125-150 kcal också ska man bara äta fyra om dagen, har jag för mig.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mitralis
0

#10 Dom jag fick fram när jag sökte på nätet låg på närmare 200-300kcal.
500-600kcal per dag under en längre tid är direkt livsfarligt och ingenting jag rekommenderar.