Ändringar i recept

Jag brukar faktiskt göra det
/Maria
Bara när jag bakar, matlagning höftar jag nog hej vilt och ändrar hela tiden hehe
lite jobbigt när killen undrar om ett recept på en rätt jag brukade göra när vi började träffas hade ingen aning vad jag haft i!
Borde nog börja skriva ner XD
Ge mer än du förväntar dig att få.
Jag läser nästan aldrig recept, och om jag gör det använder jag det bara som grund/inspiration. Lägger i saker på måfå. Tyvärr ångrar jag mig ibland när jag lyckas riktigt bra med något och inte ens minns vilka kryddor och ingredienser man slängt i och än mindre i vilket kvantitet.
_No way! Yes way!
Jag ändrar också hej vilt i recepten både när jag bakar och lagar mat. Det har hänt några gånger att sonen tyckt att brödet blivit riktigt gott men då kommer jag tyvärr inte ihåg hur mkt jag har haft i av olika saker. Han bara skakar på huvet och suckar över sin mor.

Recept? Hmm näe jag lagar efter huvudet i nästan alla fall. Kan slå upp kokboken för att få ett hum om ugnstemperaturer. Finns dock några kakrecept där jag varit duktig och följt recept och skrivit ner dom ändringar jag gjort.

Jag lagar oftast på känsla, men är det något nytt då följer jag receptet för att sen andra gången jag lagar improvisera fån huvudet utan recept.