Xtravaganza?
Ingen som går på Xtravaganza här inne?? Jag har gått där nu i ett år och har i omgångar kört helfart med deras pulver. Har nu gått ner strax under 40 kg och det känns riktigt bra kan jag berätta!
Dricker just nu bara deras pulver för att ta de sista kilona till mitt slutmål och börjar fundera på hur deras matkoncept ser ut när man börjar äta. Har så klart folk att fråga på Xtravagnza men var mest lite nyfiken på om någon här inne visste!!
Måste också berätta att jag fått otroligt mkt hjälp, de ha varit toppen. Har nu i slutskedet nära kontakt med en tjej som jobbar där och hon är uuunderbar. Får hon en hopplös bantare att nå målet kommer hon vinna nobelpriset tror jag! ;) Vi ska snart börja prata mat och planera hur jag ska kunna hålla min nya vikt. Ska bli intressant men först några veckor till utan mat!!
Tänkte hänga här inne lite och kolla in hur ni äter!! Heter Fredrika och bor i södra skåne. Har som sagt lyckats gå ner 40 kg och mitt liv är helt annorlunda. Vilken skillnad!! Så ni som har mkt att gå ner i vikt, kämpa på, det är värt det när man väl gått ner!!!
Hälsningar Fredrika

Jag är i början av en resa ner, jag har inte så mycket som du har tappat att minska men en del förmycket efter ett alldeles för stressig period i mitt liv.
Så konstaterade jag för två månader sen det är inget som stör mitt liv jag har sagt adjö dåliga människor i min omgivning, mitt jobb är under bart roligt, familj och fritid kan inte vara bättre = rätt läge att gå ner.
Jag har tagit hjälp av Alli kapslar och kommer när jag är nere i vikt fortsätta att som jag gjort när jag tar kapslarna. Jag hoppas nå mitt mål nästa vår och just nu så minska vågen och jag äter mat jag trivs med, mycket grönsaker och max 19g fett per måltid.
Ett stort grattis till dig som nästan är i mål och som du själv är medveten om att nu börjar ännu en jobbig period, nämligen att hitta en kost du kan gillar och som du håller vikten med, lycka till med dom sista kilorna också 

Vilket jobb du har lagt ner. Det är bara att gratulera
Skönt att det har gett så bra resultat när man kämpar så.
/Maria
#0 Grattis! Bra jobbat
Jag har funderat på att prova Xtravaganza men inte kommit mej för. Hade ingen aning om att det är pulverdieter dom använder sig av. Har väldigt svårt för pulver så jag får väll hitta på något annat.
De har andra alternativ också så klart! Både halvfart, dvs både mat och pulver och de hjälper folk med bara kosten också. Framför allt är det mkt mental träning också får man hjälp med vanlig träning! Ett superupplägg verkligen!
Tycker du ska gå dit på en informationsträff, den är helt gratis!! Lycka till vilket du än gör…
Fredrika
Hur kommer det sig att man inte får tipsa om andra ifokusforum? I mitt tidigare inlägg, nr 2, blev ett stycke struket utan att jag blev informerad. Jag kan förstå det om jag hade gjort reklam för något otillåtet, men det är väl tillåtet att hänvisa till andra ifokusforum?!
Nu blev jag faktiskt förvånad!!
Mitt syfte var bara att ge tips till trådskrivaren.
#6 Jag vet inte vad som har hänt. Visst brukar man kunna hänvisa till andra sidor.
/Maria

#9 funkar säker jättebra för dom 45% som går ner på minskad kolhydratintag + ökat fett.
Vi andra 55% mår bäst av andra metoder man får pröva sig fram helt enkelt 

Man har gjort gentester och kommit fram till dom siffrorna, jag till hör dom 39% som går ner genom att minska på fett, sen finns det en grupp som går ner/håller vikten bara genom att aktivt minska på båda delarna.
Det är väl underbart att det finns en metod som funkar för 45% nu tillhör inte jag dom men för er är det ju bra också har ni ett alldeles eget iFokus 

#13 Jag vet hur min kropp reagerar och många med mig och du vet hur din kropp reagera och många med dig, vi är olika helt enkelt och alla måste få leva så som dom mår bäst eftersom det inte finns något rätt eller fel.
Det måste vara helt underbart att få ha ett eget iFokus där bara ens egna är rätt, det är lite jobbigare för oss som inte bör äta fett i förstora mängder, vi har inget fettfritt iFokus tyvärr.
Då kanske de som vill kan starta ett sånt ifokusforum då? 
Mitt inlägg var som sagt bara ett tips riktat till trådstartaren. Det står henne helt fritt att söka där om hon vill, eller att låta bli om hon vill det. Jag tycker att det är bra att det finns flera olika ställen att söka info på och jag tycker att det är intressant att ge och få tips om var man kan hitta info, om allt möjligt.
Sen är det naturligtvis bra att vara kritisk och ifrågasätta. Men allt börjar ju med att söka info.

det är helt OK men man ska vara medveten om att 55% är inte som jag och man är olika. Därför får man fråga sin kropp inte någon annans vad som är bra för just mig.
Det är ju så lätt att när man hittat sin lösning då vill man med alla men det passar inte för alla, trådskaparen känner skärt sin kropp också vid detta laget, det finns fler iFokus Träning och Viktminskning tex som också är bra att besöka om man vill träffa andra i samma situation.
Kost är också en lämplig sajt så utbudet är ganska stort 
Vilka de korrekta siffrorna är vet varken du, jag eller någon annan. Jo möjligen de som har ägnat sig åt längre tids undersökning och/eller rådgivning av större grupper men de är inte här. Jag vet inte heller hur trådskaparen fungerar eller tänker men du kanske känner henne personligen, det vet inte jag. Information och tips väljer var och en själv vad man gör med. 

#17 är inte 45% ok för dig? Jag nöjer mig med att tillhöra 39% om siffrorna kommer korrigeras några procentenheter så spelar det inte så stor roll ungefär ½ är inte som jag men nästan ½ är som jag 
Ska man tipsa så ska man tipsa om alla underbara olika sajter som finns för att hålla vikten och må bra här på iFokus 
Kost är för alla oavsett vilka gener man har och då får man inte heller föra propaganda för just mina gener utan vara öppen för alla och tipsa om allt inte bara mitt.

kost är för dig om du inte vill pracka på andra ditt sätt att äta, då finns ingen frihet för 55% och det vill jag att det ska finnas.

Hittar det inte under "borttaget" I alla fall.