Kost iFokus

Kost

Etikett: rådochrön
Läst 1890 ggr
Mitralis
0

Kundkorgarna lika skitiga som golven

Läste i Market

"Kundkorgarna är lika skitiga som golven. Det visar en undersökning hos livsmedelsbutiker i Bollnäs. Inte en enda kundkorg ansågs lämplig för kontakt med livsmedel.

Som Market skrivit tidigare har det under de senaste veckorna kommit många rapporter om smutsiga kundkorgar - så smutsiga och bakterieangripna att de inte lämpar sig för direktkontakt med livsmedel.

I Bollnäs har man både mätt kundkorgarna och butiksgolven hos Ica, Coop, Lidl och Tempo. Och enligt nyhetssajten Helahalsingland.se är resultaten nedslående.

På en skala från godkänd över bristfällig till dålig rengöring hittade man inte en enda godkänd kundkorg. Samtliga test visade halter som var väsentligt högre än vad som klassas som dålig rengöring.

Ett liknande test på butikernas golv visade samma resultat. Att lägga frukt, grönsaker och andra färskvaror i kundkorgen är alltså inte bättre än att ta upp dem från golvet."

Läs mer:

* Så snuskas det med kundkorgarna

Lorita
0

Jag läste det där och blev lite äcklad…………….också…………tänkte jag…………….MEN allt jag lägger i korgen är minst en gång förpackad i plast, skulle jag tappa det på gatan, så nog skull jag plocka med det hem ändå

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AlbaStiffler
0

Tvättar de någonsin vagnarna?