Tips på flytande föda efterfrågas
Min mage har säckat ihop helt så nu har läkaren sagt att jag ska äta snäll, flytande föda. Snäll mat är inga problem, men flytande ställer till det 
Dras med rejält illamående med. Har märkt att jag inte klarar konsistens av typ fet youghurt (krämigt), det flyger upp samma väg då.
Misstänker att jag kommer få hålla mig till flytande ett tag så uppskattar alla tips! 
Med vänliga hälsningar
Chess
Blåbärsmos och morotspuré brukar rekommenderas till små barn med krånglande magar. (Just flytande har jag aldrig hört annars.)

Tål din mage mjölk?
#1 Hmm. Moprotspure tvivlar jag på att jag fixar men blåbärsmos borde nog slinka ner.
#2 Tål mjölk men är inte förtjust i smaken.
Med vänliga hälsningar
Chess

#3 då ska du inte dricka mjölk man ska bara äta/dricka det som man tycker är gott.
Färdiga måltidsersättningar och några fler än vad som är rekommenderat skulle det kunna vara något.
Annars kan man ju göra goda grönsakssoppor själv 
Va i affären nyss och köpte ProViva och färdig blåbärssoppa. I bästa fall klarar jag av det, annars finns det andra i familjen som tycker att det är gott 
Ska till apoteket på fredag, kikar på måltidsersättningar då.
Med vänliga hälsningar
Chess

Du har måltidsersättningar på vanliga affärer. Billigast är naturdiet på rusta. Men tänk på att äta tillräckligt med kalorier bara om du inte vill banta samtidigt.
Du kan göra egna shakes, rota fram mixern igen. Blanda saker du gillar, havremjölk, sojamjölk, frysta blåbär eller hallon tex. Frukter. Banan är perfekt för konsistensen. O några msk turk yoghurt. Sen toppar du det hela med 1-2 msk sojamjöl, som ger dig proteiner. Finns på hälsokosthyllan. Kanske kan du äta lite frön o nötter till, de blir godare o mer lättsmälta om du tex blötlägger mandlar, hasselnötter o sånt i typ en timme innan. Bra fetter, mineraler o vitaminer i dem. O gott ! Lycka till.

Det går helt okej. Har kommit underfund med vilka youghurtar jag kan och inte kan äta. Glass slinker ner och det är mumsigt.
Lite rädd att jag inte får i mig tillräckligt med protein dock.
Hade en dipp i måndags när jag kom hem efter 5 timmar på akuten och struntade fullständigt i magen och åt pizza. Hehe, efter den kvällen sköter jag mig så som magen bråkade 
Med vänliga hälsningar
Chess

Som jag tipsade om tidigare innehållet sojamjöl protein, smakar knappt något o du kan blanda det i yoghurten!!!