Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 3785 ggr
[luneri]
0

Detox, fungerar det?

Jag läste hur man kan gåväga med en detox kur för att bla få bättre matsmältning och att gå ner i vikt.

http://www.kosttips.se/detox10.html

Ni som är pålästa inom detox kurer; Är detta en detox metod som fungerar? och är det välgörande för kroppen?

skriv gärna vad ni vet om detox och om det är värt att prova på.

Jag tycker vanligtvis inte om att följa så strikta dietprogram, men jag är beredd att prova på om det är bra för kroppen.

Mitralis
0

Är tyvärr inte så insatt i Detox. Har du provat än? *nyfiken*

Lorita
0

Detox funkar inte för mig, jag kommer aldrig i det stadiet utan mer i en panik känsla.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[luneri]
0

det har inte blivit att jag provat än. jag kommer snart börja jobba på en handbollscup och jag kommer jobba från morgon till kväll. det får bli efter det jag börjar om jag bestämmer mig för det.

Mitralis
0

Kom på nu att syrran provade det och hon luktade aceton under tiden, så det kan ju bli mindre bra med detoxObestämd

[luneri]
0

oj! det låter inte särskilt bra:/

nyborjare08
0

#4 Hehe, acetonlukt är bara ett (iofs mindre angenämnt) tecken på att man är i ketos, dvs att man är fettdriven. Totalt ofarligt i sig! Glad Acetonlukten brukar försvinna om man fortsätter med ketogen kost, det brukar vara en del av omställningen, s a s.

Med detta menar jag inte att jag tycker att detox är bra! Jag tycker att man ska äta vanlig mat. Kroppen har sina egna interna utrensningssystem och det räcker bra. Om man känner att man blir piggare av detox så kan det vara en effekt av ketosen - man blir lite "hög" av den i början.

[luneri]
0

Betyder det att man inte behöver genomgå detox-kurer för att rensa kroppen på slaggprodukter?

Det är ofta man hör hur bra det är att man rensar ut slaggprodukterna, men om kroppen gör det av sig själv, då finns det ju ingen anledning att gå igenom en detox-kur?

nyborjare08
0

Jag tycker personligen att det är onödigt, ja. Bättre i så fall att försöka äta så "ren" mat som möjligt, dvs kolla tillsatser, satsa på ekologisk mat, laga hemlagat, osv.

Tror att dessa detox-kurer bara är ytterligare ett sätt för någon/några att tjäna pengar Flört

[luneri]
0

okej:)

det är möjligt att det kan vara så.