Börja grodda för en bättre hälsa

Jag har köpt en låda på Coop som funkar väldigt bra
på sommaren så blir inte groddarna goda tycker jag utan det hör liksom vintern till

Finns massor av groddburkar o roliga frön på nätet att köpa. Det har jag köpt. I min groddburk, med tre våningar kör jag en sats varje vecka med tre olika frön. Perfekt då de blir klara olika dagar. Gott att variera grova o tunna groddar o även att tillaga dem.
Mungbönor, alfa alfa o basilika ärnog mina favoriter men omväxling förnöjer. :-)

stället jag handlade från hette www.rawfoodshop.se
Har massor med fröer…

Slog du till? :-)

Visst gör du det. Men det tar ju 3-7 dagar beroende på groddsort så det kan ju bli långt mellan då. Men samtidigt kan det ju räcka om man inte är groddtok. Hehe. Jag har den där runda plastburken med tre groddlager/skålar på varann. Praktiskt då man bara vattnar översta burken sen sipprar det ner till de andra o samlas tillslut i bottnen typ 5 min senare. Sköter sig självt bara man kommer ihåg att vattna morgon/kväll.
Sen har jag märkt att det är inte så svårt som det iblsnd står beskrivet. Vissa står det att de ska blötläggas några timmar första dagen. Men det verkar med de frön jag testat inte spela nån roll bara jag spolat dem 2ggr/dag.

Vad mycket det finns att välja på här