Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 2516 ggr
Lorita
0

Börja grodda för en bättre hälsa

nu kommer hösten och då börjar jag grodda, här kommer tips

LÄNK 1

LÄNK 2

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mitralis
0

När jag var liten så groddade vi ofta Alfalfa och jag fick ett sug igen för något år sedan men jag kom mej inte för. Tror jag att jag ska ta och försöka leta reda på någon affär som har en groddlåddaGlad

Lorita
0

Jag har köpt en låda på Coop som funkar väldigt bra Skrattande på sommaren så blir inte groddarna goda tycker jag utan det hör liksom vintern till

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AlbaStiffler
0

Finns massor av groddburkar o roliga frön på nätet att köpa. Det har jag köpt. I min groddburk, med tre våningar kör jag en sats varje vecka med tre olika frön. Perfekt då de blir klara olika dagar. Gott att variera grova o tunna groddar o även att tillaga dem.

Mungbönor, alfa alfa o basilika ärnog mina favoriter men omväxling förnöjer. :-)

Mitralis
0

#3 Jag har letat lite grann men det har inte gått nå bra för mej. Har bara hittat gamla sidor osv Rynkar på näsan

AlbaStiffler
0

stället jag handlade från hette www.rawfoodshop.se

Har massor med fröer…

Mitralis
0

#5 Oj ! Förvånad Vad mycket det finns att välja på härGlad

AlbaStiffler
0

Slog du till? :-)

Mitralis
0

#7 Jag håller på och funderarGlad Tror du man klarar sig på en burk för 59:- och lite olika roliga groddar?

AlbaStiffler
0

Visst gör du det. Men det tar ju 3-7 dagar beroende på groddsort så det kan ju bli långt mellan då. Men samtidigt kan det ju räcka om man inte är groddtok. Hehe. Jag har den där runda plastburken med tre groddlager/skålar på varann. Praktiskt då man bara vattnar översta burken sen sipprar det ner till de andra o samlas tillslut i bottnen typ 5 min senare. Sköter sig självt bara man kommer ihåg att vattna morgon/kväll.

Sen har jag märkt att det är inte så svårt som det iblsnd står beskrivet. Vissa står det att de ska blötläggas några timmar första dagen. Men det verkar med de frön jag testat inte spela nån roll bara jag spolat dem 2ggr/dag.