gluten känslig
Jag har alltid älskat pasta och alla kolhydrater, men nu fått rådet att ta bort gluten och alla sädesslag från maten. Men vad kan man äta isdåfall om man inte äter pasta? Jag är så himla dålig på sånt här, alltid ätit nästan bara pasta, och jag är jättedålig på det här med sädesslag.
Hur är det couscous, bulgur och alla dem andra små frön? 

Couscous och bulgur är tillverkade av vete så tyvärr tror jag inte att dessa är något alternativ.
Det finns glutenfri pasta, men den kommer inte att vara precis som du är van.
Risnudlar eller vanligt ris kanske kan vara ett alternativ?
Personligen brukar jag äta mycket klyftpotatis och liknande. Är inte så förtjust i kokt potatis så därför väljer jag bland sorterna i frysdisken istället.
Jag tycker att det är väldigt gott att ta klyftpotatis, fryst brocoli, fryst brysselkål, fryst sparris, paprika och lök som jag sedan ringlar på lite lite grillolja på och skjutsar in i ugnen. Väldigt smaskigt

prova Quinoa

Vi mistänkte ett tag, att min fru är glutenallergikare. Men hon hade tur att det inte var så vid slutet. Men….
undet den tiden åt hon fram förallt ris, mais (polenta), quinoa, risnudlar,bovete och amarant. De ingredienser finns att köpa här i Sverige, bland annat hos coop och ica. Sen finns det glutenfri havresort som man också kan ha som mat.
Vänliga hälsningar Stephan