Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 3303 ggr
Lorita
2010-10-02 17:24
0

kantareller

jag hörde att om man lägger ut renset i trägården så kommer det kantareller efter några år.

Undra om det funkar man kanske ska köpa några och kasta ut och se om det funkar Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lill-Kisse
2010-10-02 20:27
0

Det är nog en myt, för jag har än inte träffat någon som lyckats med det. Att odla svamp anses inte enkelt. Det ska vara rätt jordmån, ljus, temperatur, luftfuktighet m m.

Under senare år har jag stött på artiklar om champinjonodling som hobby. Man kan köpa mycel och göra på något speciellt sätt, så ska det kunna fungera.

Lorita
2010-10-02 21:15
0

#1 champinjon är jag på gång att odla det växer i hästarnas väderskydd Skrattande jag funderade på om man kan "plantera" kantareller också men man måste kanske ha väldigt rätt mark.

Champinjonerna har ju rätt förutsättningar då det är hästgödsel som dom växer i och i mörker Flört

Maria
2010-10-02 22:02
0

Det har jag testat med i många år men aldrig lyckatsRynkar på näsan

/Maria

Bergspuman
2010-10-06 16:36
0

Jag odlade champinjoner en gång i lådda nere i källaren, ha ha!

Det var kul. När de vita bollarna poppade upp fick man ju anledning att kvista ner i källaren titt som tätt Skrattande

Lorita
2010-10-06 18:57
0

#4 låda under diskbänken har jag provat men det blev ingenting av det så nu hoppas jag på hästarnas vindskydd Glad

[Thiah]
2010-12-11 01:41
0

Måste bara få skryta om att jag 2 år i rad haft kantareller på min arbetsplats. Jag jobbar på ett dagis och vi har två utegårdar, på den ena har det växt massor av kantareller….mums Skrattande