Halloumi
Den är seg, salt och ljuvligt gnisslig.Halloumin blir alltmer populär LÄNK
Jag bara ÄLSKAR Halloumi
/Maria

Jag är lite så där inför halloumi, vi tänkte grilla i helgen så det blir köp eftersom sonen älskar det.

Jag åt den osten för första gången för drygt 1 vecka sedan och nu är jag såld!
Halloumi är supergott!
Åhh..Grillad halloumi är det bästa man kan äta med kött. Var i cypern i sommras och åt äkta, hemlagar halloumi. Efter det vill man inte åka hem….
Jag varken gillar eller tycker illa om den. Tycker den är menlös.
Jag instämmer med Hera, jag varken gillar eller ogillar den. Gnissligheten kunde jag vara utan
Hera det är kanske du och jag som behöver lära oss att tillaga Halloumi rätt 
/Désirée
Haha, kanske det DesK 

Halloumi är jättebra alternativ till kött. Bra kryddad och tillagad tycker jag om själva osten.
Vänliga hälsningar Stephan
Smakar inget och gnisslar. Frigolit?
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

Stephan har du några förslag på kryddor och tillbehör till Halloumi?
/Désirée
Även jag gillar Halloumi. Jag brukar köpa en gång i månaden, det ska inte vara för ofta…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Man ska inte göra nått, bara grilla den lite.
men ååååhh så sugen jag blir på halloumi efter denna tråd…hm..måste nog äta lite sånt i helgen.

#17 ja gör det!. I cypern serverades det halloumi till allt, mums. En sallad bestod av halloumi och sen lite gurka och tomat…. 
Jag går nog och köper en till helgen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#19 jag med, jag har oxcfile i frysen som jag kan steka till halloumin 

#13 Bra kryddor är till exempel färsk basilika, sen en blandning av oregano, basilika och timjan. Sen smakar det bra med en curryblandning.
Som tillbehör är det för oss grönsaker, sallader och vitt bröd - typ pita. Sen är det matvete, quinoa eller bulgur som går jättebra ihop med halloumi.
Vänliga hälsningar Stephan