Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1590 ggr
Mitralis
0

Prutar du på gammal mat?

Prutar du på priset om bästföredatumet när nära eller har gått ut?

Lorita
0

Nej det gör jag inte, jag köper inte riktigt den typen av råvaror som man vill ha kortdatum på.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mitralis
0

Jag är också dålig på att pruta. Men det har hänt någon gång har jag för mej, fast jag kommer inte ihåg nu vad det var på…
Det har hänt lite nu och då att jag hört någon framför mej som vill ha tex grädden billigare för det är kort datum. Och dom brukar faktiskt få det ocksåGlad

Maria
0

Jag har gjort det några gångerFlört

/Maria

[Anega]
0

Alltid. Man brukar få halva priset då. Ibland får man inte rabatt, för affären skickar tillbaks gamla förpackningar till tillverkaren. Då blir jag misstänksam och köper ibland inte det fabrikatet nåt mer. Tänker att dom tar tillbaks t.ex. skinka och märker om den bara. Varför skulle dom annars vilja ha tillbaks den?

storost
0

Nej jag prutar inte längre, jag kollar delvis i butiker om de har nersatt livsmedel och om det finns något som passar mig. Tidigare när jag frågade om rabatter på sån mat har jag flera gånger fått svaret, att jag inte måste köpa den här förpackningen, att det finns sådana som har bästföre datumet längre fram.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.