Förvaring av morötter
Jag har problem med att förvara mina morötter utan att de blir snabbt dåliga 
Vad är egentligen den optimala förvaringen av morötter? Har haft dom i kylen, men då förstörde kylen dom då allt som råkar hamna nära väggen fryser. Bakom kylen är det för varmt och de ruttnade snabbt. Trodde jag hittade ett optimalt ställe där det är mörkt och någorlunda svalt med inom en vecka så blev dom dåliga.
Hilfe! Allergisk som jag är kan jag typ bara äta bananer och morötter utan att må illa eller få någon reaktion.

svalt och torrt ska dom förvaras, förr la man morötter i sand för att dom inte skulle få kontakt med varnadra. Äpplen virade man in i tidningspapper för att dom inte heller skulle få kontakt med varandra och bli dåliga, det kanske du kan prova om du har någon sval och torr plats.

Lägga morötterna i jord inomhus
??!

#2 sand är torrare, man kan köpa blästersand i säck det kanske kan vara något att prova med.

hehehe, det kommer jag inte göra kan jag säga redan nu :) Alldeles för mycket jobb!
Har en grönsakslåda längst ner i kylskåpet och där håller de sig flera veckor om nödvändigt.

#6 Nej, det är det inte :)

#8 Har tyvärr ingen grönsakslåda :( I min nästa kyl så =)

#9 denna är inte dum att förvara grönsaker/morötter i gallret för att det inte blir så fuktigt i botten

Vi lagrar nästan alla grönsaker i kylskåpet. De håller mycket längre och är nästan som färska.
Vänliga hälsningar Stephan
Skaffa en papperspåse, sätt in plastpåsen med morötter i den och sen in i kylskåpet. Morötter vill gärna ha det mörkt och svalt.

grejen är att våran kyl suger och om saker hamnar när väggarna eller botten så fryser det. Jag kan hålla koll på det, men min sambo är värre.
#14 har ni balkong? För då kan du skaffa en rejäl låda i t.ex. trä och ha morötter och potatis där.

jooo.. det har vi… men är det ok när det är så kallt som det är nu?
#16 det beror ju lite på lådan. Att hitta en bra en kan ju vara bökigt. En plast går ju inte för då fryser allt, underifrån. hm.
Vet dock en familj som hade en rejäl trälåda med rotgrönsaker ute på verandan och vad jag förstod så fungerade detta hyffsat bra.
Det funkar också att ha en vanlig kylbox på balkongen med rotsaker i 
/Désirée

Eller en box i frigolit - som vi har.
Vänliga hälsningar Stephan
HAr alltid grönsaker i grönsakslådan i kylen. Håller länge så.