Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 2857 ggr
brunette
0

Hur mycket ska man dricka?

Hur mycket ska man dricka vattem per dag? Är 1,5 liter tillräckligt?

Hur mycket dricker ni?

Drack 1,5 liter idag första gången xD Annars så dricker jag aldrig vatten.

brunette
0

har druckit 2 LITER. Rekord!

storost
0

Det beror på vad man gör. Jag dricker mellan 1 och 3 liter vatten per dag. Delvis mer, om jag håller på med ved till exempel.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Namiko
0

Jag dricker sällan mer än en liter per dag. Ibland inget alls. Beror lite på vad jag äter under dagen också. Men äter man normala mål så får man i sig ungefär en tredjedel av det vatten man behöver från maten.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitralis
0

Det är väldigt många som funderar på om dom dricker för mycket eller för lite vatten men jag tror 1,5 liter räcker fint, om man inte tränar eller att det är varmt osv.
Själv trodde jag att jag drack mindre än jag gör. Om jag exempelvis dricker 1 glas=33cl till frukost, lunch, middag och ett bara ändå, så är det ju ändå 1,32 liter. Sedan är det ju som #3 säger att man få i sig mycket med maten också.
Nu har jag försökt börja dricka vatten istället för läsk och det går bättre nu när jag smaksätter det själv Glad

Maria
0

Ett tag var det ren hysteri med att man skulle dricka mycket vatten och var och varannan människa gick omkring med en vattenflaska.

Läste t.om att unga tjejer fått problem med inkontinens för att de drack alldeles för mycket.

Man får inte glömma att man får i sig mycket vätska via maten och det man ev.dricker till. Man dricker te och kaffe kanske som visserligen är vattendrivande men ändå dryck.

Sedan är det precis som ni andra skriver att är det sommar och man svettas mycket eller tränar så behöver man givetvis fylla på förrådet.

Min man har en gång drabbats av vätskebrist på allvar så att han krampade. Han krampade t.om i halsmusklerna och då är det riktigt farligt. Det sker då oftast ganska fort.

Själv har jag på grund av sjukdom blivit inlagd ett par gånger då jag varit uttorkad men då är det oftast ett ganska långsamt förlopp.

/Maria

Bergspuman
0

Jag säger som #5. Hysterin går ibland till överdrift.

En vanlig dag, t ex vinter, när man inte idrottar eller svettas pga andra ansträngningar, och tillbringar dagen mest inomhus, skulle jag säga att det räcker att dricka 8-10 dl om dagen.

Ett säkert tecken är att titta på urinens färg.

Är den mörk, behöver man dricka mer.

Är den ofärgad, har man troligen druckit för mycket.

Jag fick göra om ett drogtest en gång därför att min urin var för utspädd pga för stort vattendrickande! Efter den betan undviker jag att bälga i mig för mycket vatten.

Karmatarerskanise
0

Jag dricker minst 2l om dagen. Men så älskar jag vatten också.

[tililili]
0

Jag dricker nog snarare för mkt än för lite. dricker när jag känner mig trött eller sugen på sött… men sen är jag ju törstig iblad ändå, trots detta