aldrig hungrig?
Hej. innan har jag alltid varit hungrig hela tiden men nu de senaste dagarna har jag inte varit hungrig alls!
tex. idag har jag bara ätit en ostmacka kl 08. Och nu är klockan 16:45. men jag är inte ett dugg hungrig. och det skrämmer mig lite med tanke på att jag är väldigt smal och 15 år.
Jag vet inte vad jag ska göra. jag rör ju inte på mig mindre än vad jag brukar och jag har alltid innan haft lätt att bli hungrig.
Vad kan det vara?

har det varat länge?

#1 det kan ha varit i ungefär 4-5 dagar.
kom nu att tänka på att jag börjat röka för någon vecka sedan(jag vet-otroligt dumt) kan det ha med det att göra?

#2 låter väldigt troligt och i vilket fall så råder jag dig att sluta röka innan det är försent.

#2 Råder dej att sluta röka, NU!
Nikotin tar bort hungerkänslor och påverkar kroppen negativt på alla tänkbara sätt. Finns absolut inget posivit med att röka över huvudet taget.
Läste i MåBra nr 9 att cigaretter stressar. Att vara beroende av cigaretter är stressframkallande i sig och inte lugnande som många tror. Stress kan även i förlängningen leda till psykisk ohälsa.
Om du inte bryr dej om svarta lungor så kanske gråa tänder (I alla fall den högra framtaden, om personen som röker är högerhänt) och grå rynkig hy kan avskräcka
Ta en titt på äldre som röker så kommer du att förstå vad jag menar
Låter kanske lite hårt, men…

#4 Eller tanken på att kvävas till döds…

Min man genomgår operationer och strålning för cancer i munnen. De har precis hittat en ny knuta på halsen, och han ska opereras igen.
Varför? Rökningen. Sluta med det NU!
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jag är en väldigt,väldigt smal person och jag märker att om jag är stressad så försvinner min matlust direkt. Jag får kämpa för att äta 3 ordentliga mål för jag vill verkligen inte förlora ett enda kilo. Det är lika jobbigt att vara för smal som för stor.
Men sluta röka, stressa (om du gör det) och rör på dig så kommer matlusten. Dessutom har vi smala råd att äta vad vi vill (oftast) och kan därför verkligen välja vad vi äter
.

det går mycket bättre nu. dock har jag inte gått upp ett enda kilo.. men jag mår bra.:)