Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1070 ggr
Mitralis
0

Vad får dej att sluta kämpa?

Om man har en dålig kosthållning och eller ett socker-matberoende så har man ofta lika många ursäkter att fortsätta med det som rökare och alkoholister.

Om du har bestämt dej att ändra din livsstil, vad kan då få dej "att komma av dej"? Räcker det att skosnöret gått upp, att någon tog din parkering eller att någon sa någonting som du inte tyckte om?

Mitralis
0

Själv kan jag vara väldigt bestämd när jag väl bestämt mej ordentligt. Men om jag inte går in för det med kropp och själ så kan det räcka med väldigt lite för att jag ska tycka att jag "är värd" trösten som snasket ger.

[Maine]
0

Men är inte alkoholism klassad som en sjukdom, det är väl inga ursäkter då?

För övrigt om jag bestämt mig för att leva väldigt hälsosamt, så kan det räcka med ett PMS-anfall så sitter jag och tröstäter en kväll. Har väldigt dålig karaktär faktiskt.

Detta är första gången jag är inne på denna sajt, så naturligtvis hoppade jag på den första frågan jag såg.. Flört

Mitralis
0

#2 Roligt att du hittat hit Glad
Bra tanke det där om alkoholismen, ska tänka lite på det och återkommaObestämd

[Maine]
0

#3  Tack Mitralis, jag ska lusläsa lite mer här sen, springer mellan spisen och datorn nu Glad

Ja, just detta med alkoholmissbruk, tror att det är sjukdomsklassat. Har haft många arbetskamrater med detta problem.

Maria
0

Alkoholmissbruk räknas som sjukdom men är ju ändå ett beroendetillstånd.

Jag själv har världens sämsta karaktärSkäms och faller till föga hur lätt som helst. Har försökt att sluta röka oräkneliga gånger men hittat på en massa ursäkter för att det inte gick.

Däremot när jag skulle opereras i januari så vet jag att man bör sluta och jag var väldigt rädd inför operationen och det gjorde uppenbarligen susen för jag har faktiskt inte rökt sedan nyår och denna gången tänker jag hålla det.

/Maria

[WX5]
0

Mitt dåliga mående får mig att tappa lusten. Sen tar det så länge att komma tillbaka till där man var sist och sen dröjer det inte länge tills jag dippar igen och tappar suget igen.

Lill-Kisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att ändra livsstil kan väl inte vara enkelt. Det låter så väldigt stort. Jag tror mer på att ändra något lite då och då när man är mogen för det.

Att sluta röka gick inte bra särskilt länge. Då bytte jag märke i stället. Efter några byten hade jag lyckats byta till en väldigt mild sort. När det gällde socker i kaffet, gick det att byta från två till en bit. En vacker dag gick det att sluta med den också. Att det tog lite tid är helt okey. Något byte av livsstil var det ju inte, men blev tillräckligt bra just nu.