Vatten i kroppen
Ibland sammlar jag på mig vatten i kroppen känner jag, det är jobbigt man känner sig uppsvälld och otymplig.
Finns det något effektivt naturmedel eller liknande som inte är skadligt men endå funkar som man kan ta ??

Salt, kolhydrater binder vatten….problem med njurarna eller hormonerna kan göra att man får vattenansamling i kroppen.
Jag tror inte på att man ska bota biverkningarna av problem med kemikalier eller växtextrakt utan att den bästa lösningen (åtminstone om det är vanligt återkommande) är att ta bort orsaken till biverkningarna.
Att gå över till en mer artriktig kost (stenålderskost - antingen samlar- eller jägarvariant/LCHF) brukar kunna bota de flesta av våra hälsoproblem.
Jag har fel på min sköldköttel (för låg ämnesomsättning) kan detta vara en orsak alltså ??? äter Levaxin dagligen för detta.
Tita: jag tar också Levaxin och har inte märkt någon ökning av vätska i kroppen av det, men salt brukar ge vätska.
Måste erkänna att jag nog är en saltmissbrukare, har för mycket i maten och även på maten tyvärr …… men svullnaden kan komma tex i samband med mens, dagen efter man druckit alkohol, svullna ben om man sitter/går ovanligt mycket.
Tänkte på vad #1 skrev om hormoner kan ge vattenansamling och sköldkötteln har ju även med hormoner att göra.
Det kan vara olika från person till person, Jag är inte svullen men jag använder väldigt lite salt idag och äter inte heller kolhydrater utom i grönsakerna.
Men snälla om ja nu lever ett normalt liv med normal kost va ska jag ta till då ???
Tita, det kanske är en fråga till en doktor?
Kroppen kan binda vätska av hormonella orsaker också. Jag binder alltid vätska i kroppen innan mens men det går över efter några dagar.
Tänk på att äta ordentligt, röra dig varje dag och dricka mycket vatten. Ofta gör vi tvärt om, vi dricker mindre vatten vilket är förkastligt. Lycka till.

Aqualette är ett vätskedrivande naturmedel som inte lakar ur kroppen på näringssalter. Finns både på hälsokosten och Apoteket.
Tack för alla svar ,ska prova på Aqualette
Har man knas på hjärtat så kan man binda en massa vätska.
Jag har grymma problem med att vätska binds till kroppen. Gick upp 18kg på tre veckor förut. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dra ner på salt och alkohol.
Hjälper inte det så kan säkert en läkare hjälpa dig.

Kaffe och the är vätskedrivande