Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 2253 ggr
Mitralis
0

SMS-påminnelse för medicin

Kronans Droghandel har en tjänst där de erbjuder sms-påminnelse gratis.

"Du bestämmer själv vad som ska stå i det SMS som skickas till dig, när det ska skickas ut och under hur lång tid du önskar få påminnelsen. Tar du medicin flera gånger om dagen kan du välja att få fler påminnelser under en och samma dag."

Länk till tjänsten.

Jag har nu nästan i smyg aktiverat denna tjänst på min sambos telefon. Tyvärr så fick jag inte upp knapplåset så jag måste begära hjälp. Men jag sa inte varför. I morgon klockan 06:30 så kommer han att få ett sms där det står.
"Kom ihåg att ta din allergimedicin. Ha en bra dag och PKNS".
Nu kom jag på att jag skulle ha skrivt Godmorgon först, men… PKNS betyder puss och kram och nyp i stjärten.
Eftersom det snart är helg så nöjde jag mej med en dag eftersom det är en så tidig tid smset skickas.

Har du provat denna tjänst?

[Maine]
0

Jag skulle inte anlita den tjänsten. Det krånglar ofta med teleoperatörer eller täckning. Då kan man ju ställa larmet på telefonen i stället.

Mitralis
0

#1 Det är nog det säkraste om man vet med sig att det brukar krångla. Men jag tyckte att det var lite roligt att skicka en lite personlig hälsning och eftersom medicinen inte är livsviktig för min sambo så vågade jag chansa Glad