Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1347 ggr
[WX5]
0

Vad har ni för middagsplaner?

Kommer inom kort börja lite smått med lchf. Det blir fjärde gången för mig. Men övriga familjen kommer inte äta samma som mig så vad jag tänkte att vi kunde tipsa varandra om vad ni äter för middagar.

[WX5]
0

Idag åt vi kycklingbaguetter. Man gräddar baguetter, steker strimlad kyckling (naturell eller marinerade, kan vara bra att smaksätta den naturella). Lite sallad och en sås. Vi har en sås på burk och kylvara.

Maria
0

Baugetter är väl ganska långt ifrån LCHF?

Sås på burk brukar innehålla en del socker.Obestämd

/Maria

[WX5]
0

Hehe jag har inte börjat ännu. Som jag skrev så i TS att inom en snar framtid. Flört

Nä denna sås innehåller faktiskt inget socker. Tungan ute

Maria
0

Då missuppfattade jagSkrattande

/Maria

Mitralis
0

Nu är det ju fredag så man kanske skulle kosta på sig något lite smaskigare, vad vet jag inte än Obestämd

[WX5]
0

Tja alla kommer att åka till Sverige ikväll så jag blir ensam kvar. Jag har frysta minivårrullar som jag tänkte äta.

[Maine]
0

Baconsås och fullkornspasta står på menyn idag. Fredagsmys och sånt, det struntar jag i. Glad

Maria
0

Idag blir det råkosttallrik på Sahlgrenska sjukhuset.

Hur tråkigt det än låter så har de en fantastisk råkostbarTungan ute

/Maria

[Malin]
0

Idag blir det kycklingpaj här hemma och jag åt ganska precis pastarullar med skinka till lunch :)

[WX5]
0

Gah. Jag läste ju som vanligt inte på förpackningen. Man skulle fritera dessa minivårrullar i olja. Vi har ju ingen fritös med olja längre. Testade den nya och dom blev väldigt spröda men inte alls det där goda som man få när man friterar.

Karmatarerskanise
0

Ska strax ut i trädgården och grilla kycklinglårfileér som jag marinerat i min marinad. Till det blir det en fetaostsallad och coleslaw.

Maria
0

#11 Det låter jättegottTungan ute

/Maria

[WX5]
0

#12 Jo jag håller med.

Mitralis
0

#11 Smaskigt Tungan ute

Mina ambitioner med en lite festligare måltid blev det inte mycket med. Sambon kom på att vi skulle storstäda förådet i fyra timmar så det blev korv med bröd och räksallad. Men jag har i alla fall köpt hem en karré som jag ska inviga lergrytan med vilken dag som helst Glad

Karmatarerskanise
0

#12,13,14 Det var jättegott :)