Ner, ner och ner. :)
Sedan jag slutade med mina mediciner och börjat med motion så har jag gått ner nästan 3 kg. Ville bara säga det.
Det hade absolut inte gått om jag fortsatt med medicinerna.
Låter ju kanon ju!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack. Ja det känns verkligen skönt och jag "tror" att magen blivit mindre också men jag är inte hundra på det. Har inte mätt mig så jag vet inte heller.
härligt när det går åt rätt håll!
Personligen så tror jag att det är motionen som har gjort det hela. Men det är ju jättekul att det går åt rätt håll! Själv tar jag det sakta men säkert, några hekto då och då. Ringde och reserverade en ny cykel idag, som jag ska hämta i morgon. Men med alla krämpor jag har, så får jag ta det väldigt lugnt i början. Men visst är det härligt med motion! 
Jo det är säkert motionen men det hade inte funkat om jag fortsatt med mina mediciner. 
Är du helt säker på det? 
Hundra.
Har ingen medicin som gör mig hungrig hela tiden. Kan inte äta lika mycket som innan utan då åt jag massor och det pga medicinen. Biverkning: ökad aptit. Sen en vanlig antidepp som gör att man går upp och det finns nog ingen antidepp som inte orsakar viktuppgång.
#7 Visst finns det antidepp mediciner som inte har ökad vikt som bieffekt. Har ätit flera.
Jag tänkte som så att vissa mediciner är ganska nödvändiga för att må bra. Och motionerar man utöver det och tänker på kosten så borde man väl gå ner, eller tänker jag helt fel? 
Maine; det är alldeles riktigt. MAn måste tänka på kosten och röra på sig, både när man äter mediciner och då man inte gör det. Annars går de flesta upp i vikt.
Dt är ju få mediciner som i sig gör att man går upp i vikt. Oftast handlar det i så fall att man samlar på sig vätska.
Däremot är det många mediciner som ger ökad matlust och sug och det är precis som ni skriver det man får passa sig för.
Man får helt enkelt hålla igen och röra på sig mer.
Lättare sagt än gjort förstås
/Maria
Man kan ju alltid prata med sin läkare om det är så att ens mediciner ger ökad aptit, det kanske finns alternativ? Det är viktigt att må bra både kroppsligt och själsligt! 
#12 Håller med. Oftast så finns fler alternativ att välja mellan och man får kanske söka en stund innan man hittar något som passar en själv.
/Maria
Kan bara se till mig själv. Jag är hellre en glad skit och mullig, än en arg och sur skit och är pinnsmal. (Ursäkta orden) 
#14 Samma här :)
Tycker inte det är snyggt med pinnsmala.
Dagens modeller ger fel bild till alla idag.
#15 En del passar att vara just pinnar, men det jag ville komma fram till, var att det är viktigt att må bra med sig själv. Som jag vill må.
#16 Tycker inte jag dock, men det är jag det :) Ser bara sjukligt ut att vara riktigt pinnsmal.
Ja man ska vara nöjd med den man är :) Så länge man inte är sjuktkligt överviktig
Så bara för att man äter medicin så skall man acceptera att man får bli lite tjock. Nej tack säger jag. Hellre smal än ett helt apotek.
#18 Det beror ju på. Viss medicin är livsviktig för många.
/Maria
Det är det säkert men jag snackar psykmediciner. Man kan ju aldrig bli bättre av sitt mående hur många tabletter man har om man vantrivs med sin kropp.
Psykmediciner räknas väl som bland de livsviktiga för många men handlar det bara om vikten så är det ju klart att man kan sluta.
/Maria
Nä egentligen är det väl inte det men mitt mående blir ju aldrig bra om jag skall se ut så här.
#18 Man blir oftast inte tjock för att man äter medicin, utan pga av valen man gör i samband med den. Sen kan man ju ha fel på körteln också, och det kan man få medicin till, Levaxin.
#23 Finns faktiskt medicin som kan ge biverkningen viktuppgång, tyvärr finns det faktiskt.
#24 Som bumbleboo skrev är det få mediciner som gör det. De flesta ger ökad aptit, och då går man upp i vikt för att man äter. Och då säger många att medicinen gjorde det.
Men får man en medicin som ger ökad vikt enbart för medicinen så brukar man oftast kunna letra fram en medicin som inte gör det. Man får säga till.
Och TS har själv skrivit någonstans att hon inte äter hela tiden längre utan medicinen, så i detta fallet verkar det ju tydligt berott på ökad aptit, och då ligger det i grund och botten hos en själv och ens val.
Jag gick upp massor i vikt ett tag, och skyllde på medicinen, men när jag tittade på mig själv fanns det ingen annan att skylla på än mig själv. Det var jag som stoppade maten i munnen, det var jag som inte gjorde någon som helst fysisk aktivitet. Jag.
Och när jag nu rör mig och tänker på vad jag äter, så går jag ner igen :)
#25 Ja när du säger det så :)