Vad gör du när du är sötsugen?
Eftersom jag efterlyste tips när man är saltsugen, så kan ni väl tipsa om vad man kan göra när man är sötsugen? Om man nu inte vill vara jätteonyttig alltså.
Tipsa på! 
Äter äpple fastän jag inte gillar frukt något särskilt.
/Maria
Jag tål inte äpple 
#3 Jag dricker alltid något först när jag får ett sug. Går det inte över då, så är det just ett sug. 
Det är svårt det där, man vill ju unna sig något också ibland.. Ibland när jag blivit akut sugen på en fredagkväll, då har jag smällt ihop en kladdkaka. Kanterna blir så goda 
Det räcker med några bitar, så blir man illamående av det söta, och det är liksom straffet 
Man kan göra några situps eller armhävningar vid sug, borsta tänderna, äta något med citrus i.
#7 Jag äter hellre ett äpple än gör armhävningar
/Maria
#9 Haha ja det kanske man gör :P Men suget går oftast över om man gör något med kroppen.
#9 Jo, jag förstår vad du menar
/Maria
Tja har jag inget hemma som jag kan laga av eller om det inte finns godis så tar jag en frukt men det är inget bra substitut till det man egentligen är sugen på och då blir jag iaf ännu mer sugen på det jag först var sugen på. Då tar jag ett glas Pepsi Max.
Är sugen för starkt, ja då äter jag något sött helt enkelt. Det känns så mycket bättre efteråt!
Det behöver inte vara några mängder, utan bara det att man får suget mättat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om man blir "akut" sötsugen, ta en stark sockerfri halstablett. För det mesta så går detta sug över.
Jag är själv sockerberoende och måste ta bort sockret för att inte falla i farstun. Har precis kört en vecka med lågkolhydratdiet, det hjälper väldigt bra att få bort sockret. Men jag äter inte med LCHF utan ska nu minska på kalorierna istället.
Det vita sockret är mer eller mindre beroendeframkallande.
Efter en middag så kan man bli sötsugen, men detta går över. En Fishermans Friend och sockersuget är som bortblåst 
#14 Tyvärr. Har testat halstabletter med. Äter man inte godis varje dag, så kan man ju unna sig något gott tycker jag. Om man inte anser sig ha sockerproblem. En god kaka till kaffet räcker bra!