Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 2650 ggr
[WX5]
2011-05-15 10:50
0

Billig mat

Jag har dåligt med pengar just nu så måste jag köpa det billigaste som finns även om potatis är billigare så köper jag ändå pommes. Obestämd Dubbelmoral javisst. Flört

Mannen köpte ett stort korvpaket till mig innan han åkte på jobb så det blir korv idag för minstingen och jag får nöja mig med en bit kött som jag grillade härom dagen.

Sen får jag använda mig av en sås som jag haft ett bra tag i kylskåpet och den köpte även mannen så det enda jag har betalat för (Denna måltid som vi skall äta nu till lunch) är pommesen och köttet. Tungan ute Och det blir om man räknar vad en hel förpackning kostar och inte portionen så blev det ca 5€. Pommesen räcker till fem portioner och det lilla köttpaketet räckte till 2 portioner. Tungan ute

Äh jag vet inte vad jag ville med detta inlägg men kan ju kommentera detta om ni har lust. Flört

Fridaaaa
2011-05-15 10:52
0

Vi är lite såna med, säger att vi ska handla smart, sedan blir det inte så hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WX5]
2011-05-15 10:55
0

Nä precis. Man fastnar i gamla spår hela tiden. Sen känns det "fel" att börja laga mat, annan mat, när man bara är två som skall äta. Jag och liten här hemma. Hon äter ju som en fågel och slänger en massa. Så skulle jag göra någon mer vettig mat så blir det bara gnäll och det är inte alls uppmuntrande att höra hela dagarna.

Fridaaaa
2011-05-15 10:58
0

#2 Ja det är ju, jag får alltid dåligt samvete när jag kommer hem, och då är det försent. Men jag är alltid noga med att köpa mat som äts upp, hatar att slänga mat, eller ja våra rester får hönorna Glad

[WX5]
2011-05-15 11:00
0

Vi lagar mat som skall räcka bara för en måltid. Tycker inte om rester. När vi är hos farmor tex så äter farmor upp maten (eller hunden) så att det inte slängs men jag har svårt att äta från någon annans tallrik eller dricka från samma glas/mugg som någon annan så därför slängs det en massa.

Fridaaaa
2011-05-15 11:05
0

#4 Ja det försöker vi med ocksåSkrattande
Ja jag har med svårt att göra det, till och med ifrån killens ibland.

[Maine]
2011-05-15 12:05
0

Du kanske kan ändra rubriken? Det är en intressant tråd, men lätt att missa Glad

Ägg är bra och billig mat tycker jag. Synd att du inte gillar att göra större portioner, och frysa ner, för det sparar man mycket på. Är potatisen så dyr? För det är ju toppen annars, att göra mos och annat på.

Fridaaaa
2011-05-15 12:15
0

#6 Potatis är billigt Skrattande Här ligger det på7 kr/kg ungefär, vilket är riktigt billigt, och det kan man ju göra mkt med: mos, egen pommes, gratäng mm :)

Jag har turen att få egna ägg av våra 2 hönor,ska skaffa 2 till Skrattande

[WX5]
2011-05-15 12:18
0

Vad skall jag ändra den till? Rubriken alltså. Skrattande

Potatis är billig men inte så gott. Vi köper en påsen på 2kg för 1.99€ (tror jag det var om dom inte höjt den).

Egna höns vill jag också ha men jag tror grannarna skulle bli sura över det så jag låter bli.

Fridaaaa
2011-05-15 12:19
0

#8 Ja jag bor på landet så grannarna bryr sig inte Skrattande

[Maine]
2011-05-15 12:48
0

#8  Billig mat. Det är ett förslag på en enkel rubrik. Flört Självklart behöver du inte byta! Det är bara jag som ska anmärka på allt möjligt.. Skäms

[WX5]
2011-05-15 12:53
0

#9 Jag bor också på landet men som med allt anant här så bor man aldrig "själv" utan finns det ett hus så finns det minst ett till bredvid. Nära alltså och sen kan det gå långt till nästa "klunga" av hus.

#10 Ja det var ett bra förslag.

Fridaaaa
2011-05-15 13:02
0

#11Nej det gör man ju inte Skrattande Har turen att dem få som bor vid denna gatan, har alla något form av djur så Glad

[WX5]
2011-05-15 13:03
0

Hehe. Men mina grannar hatar oljud så det är därför som jag inte vågar ha höns. Vette sjutton hur mycket dom kan kackla. Flört

[Maine]
2011-05-15 13:05
0

Jag är jättelarvig, jag äter inte ägg som inte kommer från affären! De ska vara kontrollerade och stämplade samt datummärkta.

Färska ägg kan jag ha i bakningen, men inte annars. Glad

Fridaaaa
2011-05-15 13:10
0

#13 Dom kan kackla mkt ja, och man ska ju helst ha en tupp med, för hönorna känner inte sig så säkra osv utan tupp :)