Favoritfisk och skaldjur?
Vilken/vilka fiskar och skaldjur är dina favoriter?
Fiskar blir rödspätta, horngädda och aborre. Även en perfekt tillagad laxsida funkar bra :)
SKaldjur är egenkokta havskräftor och kammusslor.
Skaldjur äter jag helst inte. Det är inte så gott helt enkelt.
Däremot gillar jag fisk, men äter alldeles för lite av det. Köper mestadels torsk då. Och fiskpinnar gjorda på torsk. 
#2 Torsk gillar inte jag längre, fick nog för mycket av det när jag var yngre, så jag tycker den är tradig :)
Jag är jättedålig på att köpa färsk fisk, och det finns inte så stort utbud i affärerna tycker jag.
När jag var liten så fiskade vi mycket själva, mums med enrisrökt fisk!
#4 Här var vi bor har de flest stora affärer manuella fiskdiskar, och är det något speciellt man är ute efter kan man beställa det. Annars brukar det vara ganska mycket att välja mellan också i deras utbud. Det är ganska spännande för det är aldrig riktigt samma saker.
Jag älskar fisk och skaldjur. Önskar bara att det inte vore så dyrt, för då skulle jag äta det för jämnan. :)
Jo, det finns faktiskt numera en fisksort som heter Hajmal filé även kallad Pangasusfiléer i många matvarubutiker som brukar kosta en så där 30-40 kr för ca 800 gr. Jätte god fisk!! Smakar som en blandning av torsk och rödspätta.
jag brukar panera dessa filéer eller göra en fiskgratäng på dem. Min son på 8 år är vanligtvis inte särskilt förtjust i fisk, men denna sorten älskar han.
Annars föredrar jag gärna Lax eller Röding i alla möljliga varianter. Rökt makrill eller sik är inte fel det heller. Strömming och siklöjor - antingen dubbla o stekta i smör eller nån god strömmingslåda med dill, kaviar, rödlök o grädde - Åh, himmel vad gott det är!!
Jenny
Sommartid så älskar jag Makrill.
Vittling är en god underskattad fisk tycker jag som inte brukar vara så dyr.
Strömming är gott året runt.
Torsk kan kvitta. Den stora torsken som man numera skär ut "svindyr" torskrygg ur ratades när jag var barn för den var för stor och torr
Kolja däremot tycker jag om. Han en aning smak av skaldjur.
Plattfiskar är gott och så gillar jag regnbågsforell.
Annars blir det mest att jag äter havsfisk eftersom vi bor på västkusten.
Av skaldjuren gillar jag krabba bäst sedan kommer havskräftor.
Skickar en bild på vad vi åt förra lördagen.
/Maria
#7 Åh, gud vad avundsjuk jag blev nu!! Älskar kräftor och räkor!
Jenny
#7 Här är det t.om Hummer
/Maria
#6 Hajmal köpte jag en gång och blev sedan avskräckt. Den smakade ren klor! Fick höra att vissa föds upp i klorbassänger eller liknande och det kan vara därför den jag köpte smakade klor. Äckligt var det i alla fall 
#7 Oooh, vilken underbar frossa ni måste haft med havskräftor och hummer!!!
#10 Jag vet….helt galet gott
/Maria
Fisk: Matjesill, sill av olika slag (stekt, inlagd mm), torsk, lax mm Ja jag äter all fisk tror jag mer eller mindre 
Vad det gäller skaldjur äter jag endast kräftor och färdigskalade räkor (såna "inlagda")
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Just det, inlagd sill av olika sorter är goda. Men pga min krånglande mage så får jag sluta med dem 

I fiskväg så gillar jag Regnbågslax, Öring, Rödig och "vanlig" lax.
I skaldjursväg så har jag tyvärr bara koll på räkor och kräftor och jag äter gärna både och. Rökta räkor en delikatess som jag fick smaka för första gången förra sommaren och det skulle jag gärna vilja äta mer än en gång per år, men tyvärr så är det lite väl dyrt.