Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 2624 ggr
[Maine]
0

Är otroligt saltsugen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu är jag saltlakritssugen.. Det godaste i nuläget är Ahlgrens salta bilar. De ljusbruna är godast.

När suget på salt är som värst, då brukar jag ta en grovmacka, och ringla över lite kaviar (inget smör, bara kaviar) och mumsa på. Sill kan jag inte äta längre, magen blir kaputt.

Blir ni saltsugna, och i såfall vad gör ni åt det?

Maria
0

Jag har alltid varit en som älskar salt. Saltar extra på mer eller mindre allt. Köper extrasaltat bregott men saltar gärna ändå på mackanTungan ute

/Maria

[Maine]
0

Jag förstår inte varför folk skakar på huvudet när jag saltar extra på pommes friten när jag äter ute. "Det är ju redan saltat", säger de. Men jag vill att det ska läpparna ska krulla sig av salt! Flört

Extrasaltat smör/Bregott/Flora är jättegott på nybakat!

[WX5]
0

Enda gången jag äter salt (extra mer än maten vill säga) är just saltlaktris. Det skall vara saltlakrits och inte någon sötsliskig sötlakrits. Blä. Skrikandes

[Maine]
1

Säger samma här. Söt lakrits gillar jag inte. Salmiak är gott. Turkisk peppar. Häxvrål, ja det finns massor! Tur att jag inte har någon affär som jag kan gå till just nu, jag får väl ta en Kalles-macka. (jippi).

[WX5]
0

Haha jag har samma problem som dig. Ingen affär i närheten.

[Maine]
0

#5  Fast jag ser det inte som ett problem, det är ganska bra faktiskt!

Men nångång önskar jag att jag bodde centralt på närmaste ort, jag skulle ha det så mycket bättre om dagarna när jag är hemma. Men det är en annan diskussion. Cool

[WX5]
0

Ja i och för sig. Men begäret är så mycket större än förståndet. Flört

nyborjare08
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gillar inte lakrits så om jag är saltsugen så saltar jag extra på maten eller äter lite salta mandlar eller jordnötter. Tungan ute

Jag saltade ofta extra tidigare men efter att jag bytte kost upptäckte jag att jag inte alls var lika saltsugen längre. Det är mest om jag har varit svettig och om det är varmt som suget slår till.

[Maine]
0

#8  Så är det, är det varmt ute, så blir jag mer saltsugen. Likaså dagen efter, men de dagarna infaller väldigt sällan nuförtiden. Flört

Karmatarerskanise
0

Salt kan jag bli sugen på, vad gör gör åt det är olika. Antingen väntar jag ut det, eller så tar jag lite vitlökssalt ;)

Mitralis
0

Det händer att jag blir sugen på salt och då blir det oftast chips Skäms

[Maine]
0

#11  Ja det är mums! Estrellas grillchips eller kanske OLW´s dill och gräslök Glad Jag frossade lite i salta bilar i går kväll, gott gott!

[WX5]
0

Efter allt snack om salt så var jag bara tvungen att köpa mig en påse. Tänkte först att jag skulle köpa Djungelvrål men "min" affär har sluta sälja denna godhet. Påsen var lagom liten så man inte skäms för att en sån som jag köper godis. Iaf så blev det en påse med Turkisk peber istället. Den har räckt i några dagar nu.

Maria
0

Spickekorv på mackan är salt så det krullar sig i gommen. GottTungan ute

/Maria