Skillnad på LC och LCHF?
Vad är skillnaden är på LC och LCHF? 
LC är Low Carb = lågt kolhydratkost
LCHF är Low Carb High Fat = Du äter så lite kolhydrater och ersätter den energiförlusten med fett. Animaliskt fett.

Det stämmer, som WX5 skriver. När man äter enbart LC, då äter man lågkolhydratkost med mer protein och en mindre del fett.
Med LCHF är det alla typer av fett som gäller. En hel del blandar vegetabiliskt och animaliskt fett - typ cocosfett, rapsolja eller olivolja och sen smör osv.
Vänliga hälsningar Stephan
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns ingen definition av vad jag vet men jag skulle nog också svara som #1. LC är lågkolhydratkost men med mindre andel fett. I LCHF ska du ersätta energin från kolhydraterna du inte äter med energin från fett. Bäst är mättat animaliskt fett men vissa andra fetter funkar bra också.
Om man äter LC så får man se upp så att det inte blir enbart en proteindiet. Enbart magert protein kan nämligen leda till "rabbit starvation". Lite fett behöver alla.
Jag håller inte helt med om vad #3 skriver om fettet. ALL typ av fett ska man inte äta. Margarin och liknande konstgjorda eländen är inte bra och vissa vegetabiliska oljor är olämpliga (majs- solros- m fl). Vissa väljer att äta nästan enbart kokosfett, smör och det fett som finns i fett kött och fet fisk. Andra väljer lite olivolja och/eller rapsolja också men det bästa är om de två senare är kallpressade.
Det finns flera olika varianter av lågkolhydratkost, där LC är det samlande begreppet. LCHF är en undertyp av LC som karakteriseras av ett högt fettintag, företrädesvis naturliga (icke industriellt omestrade) omega 3-rika fetter.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Tack för svaren 

Hoppas att någon annan har koll