Hur koka ägg?
Hur gör du när du kokar ägg?
Lägger du äggen i vamt eller kallt vatten? Har du i salt i grytan?
Hur länge kokar du dom?
Jag brukar koka dom i fyra minuter i vanligt vatten.Då blir dom löskokta.

kokar upp vatten och lägger i äggen :P
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag pickar äggen vid luftblåsan, sedan lägger jag dom i kallt vatten. Lite innan det börjar koka har jag i lite salt. Sedan får dom koka på låg värme i 4.40min. Blir lös äggula och fast vita.
Efter kokning sköljer jag äggen i kallt vatten och sedan får äggen ligga i kallt vatten.
Saltet har jag i för att jag fått för mig att dom blir lättare att skala då. Vet inte om det finns någon sanning i det, vet ni?
Lägger äggen i kastrullen. Fyller på med kallt vatten. Sen sätter jag dom på plattan och kokar upp. När det kokar så sänker jag till 10:an (start på 12) och sen kokar jag i 9 minuter. Efter det häller jag av vattnet och fyller på med kallt och låter stå i några minuter.
Har varmt kranvatten i kastrullen och lägger ner äggen (ibland före vattnet, ibland efter). Sedan kokar jag upp vattnet, stänger av spisen och låter äggen stå i runt 10 min. Då blir det hårdkokta ägg.
När det är klart heller jag av det varma vattnet och häller på kallt.

ush vad sugen jag blev på löskokta ägg nu 
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag lägger äggen i kallt vatten, sen när det kokar upp, så ställer jag timern på 5 min. (Har minskat tiden från 6-7 min) Inget salt.

Jag lägger äggen i kallt vatten och saltar lite, har hört att man ska göra det både för att det ska bli lättare att skala och för att skalet inte ska spricka vid kokning.
Låter det koka tills timern visar att det är klart - Länk till min äggtimer.
Sedan får det spola ordentligt i kallt vatten för att det ska bli lätt att skala.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#9 Så smart timer.
#9 En sådan hade jag innan, men den slutade fungera efter ett tag och visade helt fel.
Någon som använder äggkokare? Funkar det fint?

#10 Jo den är riktigt smidig att ha.
#11 Tyvärr så brukar den sluta fungera då den spricker i skarven så det kommer in vatten mellan. Men min höll iallafall ett par år.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#13 Spricker? Vatten i skarven? Skall den saken vara i vattnet eller vad har jag missat?
#14 Ja, den ligger med i grytan.
Aha då förstår jag.
Jag lägger äggen i kallt vatten. Har gasolspis så de kokar upp väldigt fort. Kokas sedan sakta under lock. 6 minuter för lite större ägg och 5 minuter för mindre Då blir de perfekta enligt min smak. Aningen lösa i mitten av gulan.
/Maria
Kallt vatten och sen får de koka i 7 minuter från det att vattnet börjar koka
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag lägger äggen i varmt vatten och sätter på högsta värme. Sedan får det koka upp och jag sänker värmen och sedan glömmer jag äggen och de blir hårdkokta. Men om jag kommer ihåg så blir det 4 minuter och då blir de perfekt löskokta.
Jag lägger i äggen i kallt vatten sätter de på spisen och låter koka upp, när de kokar stänger jag av spisen och när det har slutat koka är äggen färdiga. Hårdkokta.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Äggkokare! Bästa grejen någonsin ju 
# 21 - Håller med! Jag hade en sådan en gång i tiden och skulle vilja ha en igen, men jag glömmer ju bort hela tiden att köpa någon.
#21-22; vad är det för fördelar med en äggkokare? Går det snabbare eller vadå?
# 23 - Klockan ringer när de är färdiga och man glömmer dem inte. Kan behövas för tankspridda människor som jag 
Men jag sätter på en timer när jag kokar äggen, den ringer också ;)
# 25 - Jag läser som en kråka. Tyckte det stod äggklocka. Därför blev jag förvånad över din fråga. Jag kanske ska göra något annat nu än läsa tokigt på inläggen 

Jag pickar äggen och lägger dem i kastrull med kallt vatten, sätter på dem på spisen och kokar i cirka 7-9 minuter för hårdkokt med lite krämigt inre 
/Désirée
#26 Haha okey