Kost iFokus

Kost

Etikettmikro-makronäring
Läst 16263 ggr
Sjalen
0

Gamla kosttillskott?

Vad händer med kosttillskott när dom blir gamla?
Jag hittade en hel drös med olika kosttillskott i skåpet men datumet har gått ut. Måste jag slänga dom?

[WX5]
1

Den enda som händer är att dom inte är lika verkningsfulla. Tror och hoppas jag. Hoppas någon annan kan svara på detta.

piri-piri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja de tappar bara effekt med tiden men det går långsamt. Fettsyror däremot kan härskna och om så är fallet så ska man inte äta dem.

Sjalen
0

Okej, tack för svarenGlad Då kanske jag vågar äta dom ändå då Obestämd

Lill-Kisse
0

Tyvärr skrev du inget om vad dessa kosttillskott innehåller, men generellt bör man inte äta mat eller ta mediciner efter sista-datum-märkningen. Behöver du verkligen kosttillskott?

DesK
0

Som #2 säger förlorar läkemedel i verkningsgrad med tiden, men precis som #4 frågar undrar också jag om det verkligen är nödvändigt för dig att ta något kosttillskott? Som jag ser det har det gått mode i att man ska ta kosttillskott och de enda som tjänar på detta är tillverkarna av de samma. Sattsa i första hand på att äta en bra och varierad kost, då behövs inga kosttillskott, förutsatt att du inte har några speciella sjukdomar, allergier eller annat som gör att du har svårt att ta upp näringsämnena i din kost.

/Désirée

Sjalen
1

Jag är lite slarvig med maten så ibland får jag för mej att jag ska köpa kosttillskott som jag sedan glömmer bort att ta Skäms

Multienergi med rosenrot, Alla vitaminer och mineraler, antioxidanter. Tre tabletter i en påse. Bäst före 28022010

Bifiform balace Välfungerande mage-varje dag. Bäst före 12-2010

MittVal Kvinna Bäst före 09/2009

Chromax (krom) Bäst före 09/2010

Kalcipos-D mite (kalcium) Bäst före 03/2011

B-kombin Forte N Bäst före 08/2010

Fortodol (gurkmeja) Bästföre 06/2010

Kanske bäst att ta med alla till apoteket och fråga. Om dom inte går att äta så kan jag ju lämna dom där på en gång.

Mitralis
0

Jag brukar också köpa på mej en massa sånt där som jag glömmer bort att ta Skäms

piri-piri
0

#6 En del av dessa kosttillskott är har gått ut för bra länge sen, kasta dem!