Laktosfri grädde
Vart så sötsugen så jag ringde och frågade grannarna om dom hade lite grädde att låna ut. Dom vuxna är laktosintolleranta så dom hade bara laktosfri. Iaf ingen skillnad i smaken men jag fick den inte tjock.
Mina vispar var så varma att jag brände mig när jag tog i dom. Kan det ha varit dom som gjorde att grädde aldrig tjocknade. Ville ju äta grädden till mina hallon (frysta). Nu blev det bara vatten av det.

Det är inga problem att vispa laktosfri grädde, den blir lika tjock som vanlig grädde! Så jag misstänker att det är dina vispar som förstörde grädden, låter ju väldigt konstigt att de blir glödheta.. Maskin som håller på och gå sönder?
Qui dormit, non peccat
Ja jag tror det. Det var en gammal vi fick och det har aldrig varit problem förut förrän nu. 

Mammas gjorde så, och sen brann den upp. Vet inte vad jag vispade då, tror det var sockerkakssmet, sa bara poff plötsligt!
Qui dormit, non peccat
Läskigt. Kanske jag skall slänga ut den på stentrappan så den inte börjar brinna i skåpet.
Det var väl vispgrädde du fick, så det inte var annan grädde?
För övrigt så har jag börjat med laktosfri grädde i matlagningen och det funkar fint!
Jo det var vispgrädde. Hon frågade i telefonen att om det skulle vara vispgrädde.
#6 Okej.
Laktosfri grädde blir som vanlig grädde. Kan som vissa redan nämt, varit något fel på den eller din visp.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo det har alla nämnt och jag vet att det blir samma sak. 
Men efter 10 minuter så hände det ingenting och då "sket" jag i det hela och skulle slänga vispkrokarna i diskhon det var då som jag upptäckte att dom var brännheta.
Vanlig vispgrädde kan man ju vispa för hand så det kan ju knappast bero på vispen utan snarare grädden i så fall.
/Maria

#10 Laktosfri grädde kan du oxå vispa för hand. Jag hade ingen elvisp när jag flyttade hemifrån så jag vispade laktosfri grädde för hand i typ 3 år
Qui dormit, non peccat