Fråga 6 misstänker jag är fel för inte skall man väl ha spetsen neråt? Inte ens i kartongerna ligger dom med spetsen nedåt. 

Fråga 4: Ska det inte vara vitan?
Fråga 5: Varför inte? Jag har i alla fall gjort det. Sen hur konsistensen/smaken och så är när man har tinat är en annan fråga… 
7/10 fick jag, men jag skyller på att flerfunktionsvalet inte fungerade. 

#3 Såg det. 
jag missade på två och det handlade om storlek och gulor.
9 av 10, hade fel om näringinnehåll på ekologiska och vanliga.
#4 Nej, det står rätt i den frågan.
Undrar bara hur man resonerar när man menar på att ekologiska är "i stort sett" lika näringsriktiga som andra…
#1 Det spelar ingen roll om hur man förvarar dem i kylskåpet om man ska äta dem. Däremot om man har befruktade ägg som man tänker kläcka ska de förvaras med den toppiga sidan neråt. Detta svar har jag fått från en forskare på Linköpings universitet som forskar på höns.

Om ni vill ha länken till sidan jag hämtat frågor och svar från så är den här Svenska ägg Här finns även mer uttömmande svar om det är någonting man undrar över 
fick 8/10
Visste ni att man även kan känna med tungan på den icke spetsiga sidan om ägget är färskt?
Lägg tungspetsen mot den icke spetsiga sidan och om det blir fort varmt så är det färskt. Ju längre tid det tar att känna värme-känslan, så är ägget äldre.

#13 Det har jag aldrig hört, ska testas. Ska ha ett gammalt ägg och ett färskt och jämföra!
#13-15 Nu fick jag lite lustiga visioner.. 

Berätta sen hur det gick 

#19 Hur känns det då 

Man ska känna värme på tungan även fast ägget är kallt. Då kanske den är lite gammal då

Det kanske inte funkar om man sköljer först, för då ändrar man ju tempraturen på ägget.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Äggs bäst före-datum gäller förvaring i rumstemp har jag hört vid ett tillfälle då de pratade om bäst före-datum.
Själv har jag dem i kylen. Då förlängs hållbarheten.

Fast jag sköljde det i ljummet vatten först.