Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1108 ggr
[WX5]
2011-05-29 15:50
0

Semester

Vad brukar ni äta under semestern? Blir det mera onyttigt och fika eller blir det då ni äter extra mycket grönsaker och håller igen på fikat?

Vi brukar semestra med mannens släkt i sommarstugan. Ej vår utan mannenes mormor. Dom är såna som fika ALLA dagar. Vi som typ aldrig fikar här hemma, bara när dom kommer på besök.

I år skall jag inte fika alla dagar, endast lördagar ev fredagar, har inte bestämt dag. Sen skall jag äntligen få tumme ur och börja med LCHF. En bra start när det inte är jag som betalar för maten under semestern. Kanske jag bakar något lchf-gott till dom istället.

Skrattande

[Maine]
2011-05-29 15:52
0

Det blir nog nyttigare mat faktiskt. Grillat och sallader. När det är varmt så har man ju ingen större lust att stå vid spisen. Matiga mackor blir det också.

Wtn3
2011-05-29 23:54
0

Enda semestern jag har spenderar jag på festivaler, och där är det rätt svårt att leva sunt, oavsett om man ser tallriksmodellen, lchf eller något annat som sunt. Visserligen kan man ju be om extra sallad istället för pommes till kebabtallriken, men på festivaler tänker jag inte på det, det är helt enkelt några veckor jag lever osunt, med mycket alkohol och skräpmat.

Maria
2011-05-30 11:06
0

Vissa rätter äter vi bara under sommaren som Makrill t.ex.

Tyngre maträtter som mustiga grytor är inte lika gott när det är varmt tycker jag.

Så vi äter annorlunda på sommaren men nyttigare eller onyttigare tror jag inte.

/Maria

[WX5]
2011-05-30 11:07
0

Okej.

Mitralis
2011-05-30 20:05
0

Det blir mest grillat, sallader och matiga mackor här också Glad
Har varken rinnande vatten eller riktig spis i stugan så det blir inte så avancerade grejer. Det kommer antagligen att bli mindre fika i år för min mamma och syster har slutat äta sötsaker för de har fått högt blodsocker. Det är nog bra för mej också att dra ner på sådant Skäms