Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1786 ggr
Mitralis
0

Äta på Morsdag?

Brukar ni äta middag eller tårta på Morsdag?

Mitralis
0

Vi brukar alltid samlas runt någonting ätbart på Morsdag Tungan ute
I år blir det helstekt fläskytterfilé. Har ingen aning om vad vi ska hitta på till efterrättObestämd

Fridaaaa
0

Vi firade Mors dag redan igår (passade bäst för alla), grillade kött, riktigt gott!
Sedan åt de som ville ha rabarberpaj m. vaniljsås.

Idag firade vi killens mamma i förskott, åt bara en lätt fika.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maine]
0

Vi firar aldrig Mors dag. Nån gång har jag köpt eller gjort en tårta, men den dagen går liksom obemärkt förbi.Cool

[WX5]
0

Mors dag har redan varit för två veckor sen. Tungan ute Jag fikc något som barnen gjort på dagis och skola.

Eftersom min mamma bor i Sverige så blir det ett kort till henne idag.

[Maine]
0

Jag ringer till min mamma då hon bor en bra bit bort. Hon har frånsagt sig att vi köper saker till henne, och sånt ska respekteras.

Namiko
0

Vi brukar ha nåt litet fika iaf, antingen hos mamma eller farmor. Det kan vara rätt krångligt då det nästan alltid är någon som är vegan i familjen men i år har jag förberett så att mamma ska kunna baka en toscakaka och jag har bakat hasselnötsmuffins som blev riktigt lyckade. Veganfika till alla :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Fridaaaa
0

#5 Min mamma sa det för sent att hon inte ville ha present, så hon fick ändå, för jag hade redan hunnit köpa hehe men hon blev glad ändåSkrattande

[GunillaR]
0

Jag firar inte mors dag. Inte fars dag heller. Tycker detta är trams. Har man en bra relation till sina föräldrar så ska det väl inte behövas speciella dagar om man nu vill träffa dem eller ge dem någon present.

Detta är bara affärsmännens påhitt!

Jag har bara jobbiga minnen med detta ifrån när jag hade förhållande. Då skulle det uppvaktas två mödrar på samma dag. Huva!

[Maine]
0

#8  Nej, man behöver absolut inte köpa något dyrt, men visst är det väl trevligt om man blir uppskattad lite extra någon dag om året.

Det kan ju även vara en upplevelse eller en tjänst.

[GunillaR]
0

Varför ska man bara bli uppskattad en dag om året?

Fridaaaa
0

#10 Ja det undrar jag med. Tycker att man ska visa sin uppskattning till dem man älskar så ofta man kan :)

[Maine]
0

#10 Lite extra, skrev jag.. alltså bli uppskattad lite utöver det vanliga. Jag tycker att det är trevligt med vissa dagar då man kan tänka på andra. Det finns ju såna dagar hela året.. Kvinnodagen, alla hjärtans dag, barnlösas dag osv.. det kryllar av speciella dagar! Glad

Jag har inte sagt att man bara ska bli uppskattad en dag per år.

[WX5]
0

#12 Skrattande

Karmatarerskanise
0

Firade min mamma redan i fredes. Bjöd på en trerättersmiddag.

Förätt var avokadosoppa med räkor.
Huvudrätt var en sallad med getost,spenat från trädgården,päron, kycklinglårfile och en hemmagjord balsamicocreme
Efterrätt tiramisu

Maten blev mycket uppskattad, och mamma fick tiramisu så det räckte hela helgen :P Gjorde en stor sats.

Jag tycker om att vi har speciella dagar för våra föräldrar.
Bara för att man  firar extra en gång om året betyder ju inte det att man inte visar sin uppskattning resterande dagar av året. Varför skulle det ena utesluta det andra? Och det finns inget som säger att man måste köpa något på morsdag. Man kan göra något speciellt.

DesK
0

Hera vilken fin middag du bjöd på! Glad Och visst är det precis som du säger: Bara för att man  firar extra en gång om året betyder ju inte det att man inte visar sin uppskattning resterande dagar av året. Varför skulle det ena utesluta det andra? Och det finns inget som säger att man måste köpa något på morsdag. Man kan göra något speciellt.

Vi väljer själva om eller hur vi vill fira olika dagar Glad

MEN den här tråden handlar faktiskt om vad vi tänkte äta på mors dag Flört

Familjen bjöd mig på gammaldags slottsstek, kokt potatatis, ångade grönsaker, sås och äppelpaj med vanilsås till efterrätt Tungan ute

/Désirée

Karmatarerskanise
0

#15 Det låter gott det med Glad

[Maine]
0

Haha.. jag och dottern är lite unika.. vi köpte kinamat resp en hamburgare, ställde oss på en parkering och "åt ute"! Vi hade det jättemysigt i regnet. Cool

Mitralis
0

#14 Håller med dej Hera Glad Roligt att höra att du fick till en meny som din mor tyckte om, du hade ju lite bekymmer ett tag med vad du skulle välja men det låter väldigt smaskig Tungan ute

#15 Slottstek och äppelpaj är aldrig fel Glad

#17 Låter mysigt faktiskt. En liten piknick i bilen medans regnet smattrar på plåten Glad

[GunillaR]
0

Jag ber om ursäkt för att jag var lite "vresig" igår. Mådde inte bra alls, men idag känns det bättre.

Jag hade ju inte behövt svara alls i tråden. Det blir så ibland Skäms

Mitralis
0

#19 Vi har alla våra dagar Flört Fint av dej att skriva en liten ursäkt i alla fall. Skönt att höra att det känns bättre idag Glad

[GunillaR]
0

Jag antar att blodsockret var under normalt igår och att hela jag var "under det normala".

Om jag hade haft en mamma i livet, en mamma som jag älskade, så  hade jag säkert bjudit ut henne på en lunch någonstans Flört.

Härom året så tog sonen med mig på fotbollsmatch när MFF spelade, och det var väl en bra morsdags-present. För övrigt så brukar vi inte fira morsdag.

Karmatarerskanise
0

#21 Hade varit ännu bättre om det varit en HIF match Flört

[GunillaR]
0

#22 - Absolut inte! Di blåe ska de va, annars kan det vara Tungan ute