Hur dum får jag vara egentligen?
Ibland tänker jag med munnen istället för med hjärnan. Var till en affär jag sällan brukar vara på. Går förbi brödhyllorna och ser Ländiabollar. Åh tänker jag det var ju såååå länge sen jag åt dom. (1 år). Och så var "munnen" där och tog över min tankeverksamhet och vips så låg det en låda med 8 cocosbollar i.
Tänkte dela med barnen men dom tycker inte om sånt och det borde jag ju ha kommit ihåg sen förra året då jag själv fick äta en sån där megastor låda förra året och mådde pyton.
Det är alltid så att det är smaklökarna och munnen som styr och kan kan inte kontrollera mig. Jag är ett freak helt enkelt.
Bollarna var inte ens goda, som förr i tiden när man var liten.
När skall hjärnan ta över? Dessutom slösade jag 1,89€ på denna skit. 
Ja, det var dumt
/Maria
Ja visst är det. Så i norden dumt. Jag lär mig aldrig. Det är lättare när mannen är med för då stoppar han mig.
Du kanske skulle ändra rubriken med tanke på dem som läser med skärmläsare
/Maria
Ja det borde jag göra. Tänkte inte på det.
/Maria
Jag försöker se till att jag är mätt i magen när jag veckohandlar, annars blir det lätt lite dumma saker i kundvagnen. 
Det gäller att redan ha bestämt sig när man går in i affären att man INTE ska handla skräp. Och sedan i affären inte gå förbi de ställen där sådant finns.
Bestämmer man sig inte helt innan och verkligen menar det, så är risken överhängande.
#7 Det där kan vara riktigt besvärligt för oss gottegrisar.. det bästa är när jag har gubben med i affären, han gillar inte att handla, så det går fort till kassan, då hinner jag inte ta några avvägar! 
Men att vara mätt eller nyäten, det hjälper, man är inte lika sugen då. Och att man har en lista med sig.
#8 Jag är också en gottegris, fast när det gäller salta saker.
Att vara mätt och att ha bestämt sig innan är det enda som fungerar. Och att man inte går förbi de hyllor som man vet innehåller det man inte ska köpa.
#9 Jo, samma här.. salt lakrits! Visst går det att undvika med några små knep, men ibland får man ha en stålvilja!
Man kanske kan gå en annan runda i butiken? Jag går en viss runda, och som tur är så har de inte "mitt" godis om jag går raka vägen till kassan, isåfall så måste jag ta en stor avvikare och gå in bland hyllor. Mycket bra, för det gör jag bara när jag vet att jag ska ha godiset, det blir liksom inga infall.
Stålvilja är ett måste 
#11 Ja tyvärr.. 
Hera, det är inte så lätt att gå andra vägar för dom där typerna i affären ställer ju såna saker där man är tvungen att gå förbi. Vilket är ju helt fel och när man står i kön till kassan så kan du ju gissa vad det finns i varenda gång till kassorna. Japp godis i alla. Ja i Sparhallen är det så och det var i den butiken jag var i.
Dom vet precis vad som säljs mest. Sen är godisföretagen så "på" när det gäller sitt godis att det skall helst stå framme på (ja ni läste rätt) kassorna annars så säljer dom inte till butikerna vilket butikerna inte har råd att förlora dessa intäkter som det faktiskt ger. Jag vet för jag har jobbat i butik.
Maine: Mätt var jag för vi hade ätit den där goda fish n' chipsen. 
Sen var jag inte "förberedd" på handlandet. I hjärnan alltså. Hade så mycket i hjärnan den dagen så jag hade inte förberett mig på att inte köpa sånt och stå emot. Ja jag vet bortförklaringar men det är så jag funkar. Måste ha planering annars faller allt.
#13 Precis, planering är bäst. Då hinner man ställa in sig rätt.
Ja verkligen. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man gör dumma saker ibland, men huvudsaken är att man inser sitt misstag och inte gör om det. Man är ju inte mer än människa, men är man medveten om sina svagheter så är detta första steget till mera kontroll från hjärnan.
Det bästa är att man handlar i samma affärer så att man lär känna vilken väg man ska gå och att man har skrivit ner en inköpslista, och enbart koncentrerar sig på det man ska handla.
Och detta vet ju affärsinnehavarna om, så då och då ska det möbleras om så att man inte hittar någontting
Och då tittar man ju överallt när man letar och blickarna faller på sådant som man inte hade tänkt köpa från början. Ett mycket effektivt försäljningsknep alltså!
Ja jag vet inte hur det är i Sverige men alla Keskobutiker så är det en regel att man måste möblera om var 3-5 år just för att kunderna inte bara skall gå sin vanliga runda och köpa det vanliga. Så att kunderna blir tvungen att leta och kanske hitta något nytt att handla.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ska villigt erkänna att jag med mitt sockerberoende har köpt massvis med kakor, negerbullar, gräddbullar - you name it, enbart för att slänga det senare eftersom jag vet att det är katastrof för mig att äta detta. Men nu är det slut med dessa inköp och plötsligt blev det mycket mera pengar över i plånboken! För det är dyrt detta skräp!
Jag har låtit hjärnan ta över nu och förhoppningsvis ska den ha övertaget i fortsättningen också.
Ja det är dyrt. Suck men jag faller alltid för munnen. Borde sluta handla själv.
Som sagt det är mycket lättare att inte köpa när han är med och kan stoppa.
Det blev till och med över så att jag kunde köpa mig en ny väska! De du ! 
Jag brukar tänka (ibland
) att dom pengar jag har kvar varje månad när dom nya kommer så skall jag spara till något. Än så länge vet jag inte vad jag skall spara och har bara kommit upp i 46,80€ på några månader. Som denna månad blev det bara 4,30€ kvar.
Sånt har hänt mig med.
Därför jag mer noga att vara mätt när jag handlar, då har jag inte samma sug och då blir det inte att jag stoppar till mig godsaker :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag var mätt.
Men jag blir sugen iaf oavsett om jag är mätt eller inte.
#23 Aha, ja då är lite mer problem
Fast jag kan med få sug fastän jag är mätt fast inte lika stort sug
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha. Jag har liknande problem när jag är ute och handlar speciellt under "kvinnoveckan" kan jag stoppa ner lite för mycket god saker som igentligen inte ens är speciellt goda.
Jag har ett knep som hjälper mig - skicka sambon 
Hihi inte lätt alla gånger för mannen min jobbar borta varannan vecka. (Sjöman) Men annars handlar vi tillsammans. 
Släpper jag iväg gubben till affären, då får jag bara hem hälften av vad jag skrivit ned på lappen.. 
Tycker det låter som en hel del pengar som du lyckats få ihop på några månader!
Jag har sparat i snart 6 månader och bara kommit upp i ca 200kr…
Och här går det inte att skicka pojkvännen till affären heller. Han hatar att shoppa så han springer genom affären, nyper åt sig första bästa (utan att kolla priset eller datum) och springer ut igen :P
Dessutom skäms han över att ha en lista, så det är sällan man får hem mer än 3-4 saker haha