Ehec i råa grönsaker
Det har ju larmats om E.coli bakterien ehec nu det senaste.
Äter du fortfarande rå gurka, sallad och tomat, eller tar du det säkra före det osäkra?
Här kan du läsa lite om det som hänt.
Själv värmer jag upp min sallad och dylikt för tillfället. Blir alltid rädd när det går sånt här. Som tur är blir det gott varmt också 
Jag orkar inte få panik över såna saker och äter fortfarande råa grönsaker 
Inga av de smittade grönsakerna har sålts i Sverige enligt Rapport nyss och de smittade svenskarna har alla blivit smittade i Tyskland.
Jag äter också råa grönsaker och orkar inte bekymra mig.
/Maria
Enligt Expressen idag så vet man fortfarande inte varifrån den egentliga smittan kommer
/Maria

Fast ingen har ju blivit smittad i Sverige ännu. Alla smittade har varit i Tyskland verkar det som.
/Maria

Vi äter som vanligt, och som vanligt är vi noga med att skjölja och torka av alla råa grönsaker innan vi skär dem och äter dem.
/Désirée
#5 Kan ju vara så också att de som blivit smittade i sverige inte testat sig eftersom de fått så milda besvär. Man vet aldrig 
Är spansk och tyskt man ska passa sig för. Svenska grönsaker gör inget.
Men man ska helst koka det har jag hört.
Tur att jag inte äter grönsaker, dock gör mina marsvin det men köper enbart svenskt till dem :)
Det är folk i Sverige som har blivit smittade, 45 st, 15 av dem allvarligt, men ALLA dom har varit på semester i Tyskland, alltså kommer det därifrån, en har till & med dött.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.