Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1163 ggr
[WX5]
0

Skall man ha ångest nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Började räkna på hur många gånger om dagen jag äter. Är uppe i 5 gånger. Alltså där jag äter något med dryck. Svårt att förklara. Inte dom få gånger jag äter några russinar.

Jag får inte räkna kalorier, antal eller väga min mat. Det blir fel och mer än så tänker jag inte gå in på men jag glömde tydligen bort det och började räkna idag. Redan kom ångesten fram över hur mycket mat jag ätit.

Men saken är den att jag äter inte så mycket varje gång. Blir aldrig helt mätt men äter lite oftare. Men antalet blir ju himmelens många när man ser räknaren.

Fridaaaa
0

5 ggr om dagen är ganska normalt att äta: Frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,kvällsmat/middag :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WX5]
0

För mig ser jag bara den höga siffran. Rynkar på näsan

Fridaaaa
0

Ja för mig känns det med som det, jag äter högst 3 ggr/dag, orkar inte mer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WX5]
0

Precis.

[Maine]
0

5 ggr per dag är inte mycket, det är lagom tycker jag. Sen kan det ju bero på hur mycket och vad man äter de gångerna. Men jag ser absolut inte siffran som något alarmerande. Tvärtom, det låter sunt!

[WX5]
0

Ja ni säger det. Flört För mig låter det mycket. Men se går jag ju och säger till alla (nästan iaf) att dom skall äta 5 gånger om dagen. Hmmm vilken dubbelmoralist jag är. SUck på mig själv. Men jag har ju mina problem kring detta och det är inte bara att lägga åt sidan.

Iaf gjorde jag mig av med widgeten så jag slipper att räkna mera på den.

nyborjare08
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om man äter "tallriksmodellen" och lågfett så är det nog helt normalt att äta 5-6 gånger per dag då man kan behöva äta lite men ofta för att hålla blodsockerkurvan från att svaja alltför mycket. Om man äter lchf så kan det bli 2-3 gånger per dag istället eftersom den maten mättar så länge och man slipper blodsocker-berg-och-dalbanan.

[WX5]
0

Mmmm, det är ju sant.

Maria
0

Normalt sett när jag arbetar (och inte är sjukskriven som nu) så har jag alltid ätit tallriksmodellen och då har jag ätit tre måltider per dag.

Något vid 9-tiden på jobbet sedan lagad lunch och när jag kommer hem kvällsmat av något slag.

/Maria

Mitralis
0

Om man äter enligt PMS-dieten så ska man äta 5-6 gånger per  dag Flört
Jag har startat en tråd om den här.

[WX5]
0

Har ingen PMS. {#emotions_dlg.wink}

Mitralis
0

#11 Synd, annars hade du kunnat "skylt" på det {#emotions_dlg.wink}

[WX5]