Jag känner igen det där… Byta storlek fram och tillbaka och mellan olika märken. Tur att man har en medhjälpare - mamma! 

Mvh Stephanie 

Väldigt bra inlägg!
Köpte ridbyxor.. alla paren utom de jag illa ha passade i strl 42. de jag ville ha var i strl 46.. vaddå skillnad?
(ush.. måste gå ner i vikt i vilket fall)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Så var det för mig iförrgår när jag skulle köpa byxor på gina tricot. Jag testade ett par byxor i en färg som jag gillade men icke, de passade inte i S eftersom de var för korta i benen, för pösiga och för stora i midjan. Och då kan ni räkna ut hur M var xD
Men när jag sedan tetsade ett par byxor i en annan färg då passade inte S (av samma orsak som de andra) och M satt perfekt. Konstigt ;o
-' Rebecca Johansson

Detta råkade jag ut för första gången …när jag tappat 60 kg & skulle kunna köpa en jacka ,i en "vanlig" affär……(ej xlnt/bib/generous)
Typ 5 år sen.
Biträdet sa att de nyss minskat på alla storlekar…-För ett par månader sedan hade vår största storlek passat dej……
DÅÅÅÅÅÅÅÅÅ blev jag riktigt besviken 

Har storlekarna minskat ytterligare, menar ni ??
Jag får säga att det är enormt stor skillnad på tjej/kill-kläder :O
Såklart så borde det vara lite skillnad men om man testar en tjejtröja s så finns det ingen lika stor som killtröja, konstigt för det finns väl små killar med xD
-' Rebecca Johansson
"Nu är en mer enhetlig märkning i Europa på gång, frågan är då bara vad det är för nya storlekar vi kommer få vänja oss vid. Hela Europa är ju uppdelat i olika storleksmodeller, det är bokstäver eller siffor och dessutom i olika måttsystem.