Mediciner som påverkar matsmältningen
Äter en medicin som heter Abilify och en vanlig biverkan är maltsmältningsproblem. Det verkar som jag fått denna biverkan och det är inte roligt.
Maten blir ju lidande så jag inte direkt är sugen eller hungrig. Känns mera som något annat.
Tja det enda positiva är ju att jag kanske går ner lite i vikt men det är nog inte värt det om jag skall ha så här med magen.
Hoppas denna biverkan försvinner och inte håller i sig så länge jag äter denna medicin.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ibland brukar läkaren även skriva ut något för magen om det är mycket biverkningar från medicinen. Jag kommer inte ihåg om det var Orudis eller Diklofenak som jag fick, och då fick jag även Omeprazol (finns receptfritt) att ta samtidigt.
Kan dock inte äta antiinflammatoriska medel, så de ligger kvar i lådan 
OKej. Jag köpte mig ett paket Balansic Novum men det är inte alltid som det hjälper.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag äter kortison i lite högre dos nu för mina tarmar och jag är konstant vrålhungrig! Finns liksom ingen ände
Jobbigt eftersom jag försöker gå ner i vikt.
Men har ätit en hel del mediciner som påverkat åt andra hållet med och det är minst lika jobbigt. Antiinflammatoriska är portade nästintill eftersom de skadar min magslemhinna (trots daglig medicinering med Omperazol).
Med vänliga hälsningar
Chess
Usch sånt är jobbigt med. Åt Risperidal förut och den gav mig också hungerkänslor hela tiden..
Jobbigt med medicin som gör en dålig i magen/tarmar.
Kan meddela sen jag började med Abilify så har jag gått ner 1,4 kg.